مهم‌ترین خلاء بازارهای کسب و کار عدم سرمایه‌گذاری در منابع انسانی است


مهم‌ترین خلاء بازارهای کسب و کار عدم سرمایه‌گذاری در منابع انسانی است

رشت -ایرنا-مدیرکل دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت:  مهمترین خلاء بازارهای کسب و کار ، نادیده گرفتن نقش سرمایه انسانی ماهر در بسیاری از بازارها و عدم سرمایه گذاری بر روی منابع انسانی است .

یونس رنجکش عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خلاقیت و نوآوری مهمترین محور پویایی و ماندگاری کسب و کارها و عامل اصلی در موفقیت آنهاست.

وی با بیان اینکه تمرکز بر روی کشف و پرورش استعدادها موجب بروز خلاقیت و نوآوری و بهره مندی از نیروی انسانی ماهر و توانمند می شود، ادامه داد : عدم توانمندی های لازم و مهارت آموزی و مهارت داشتن نیروهای بازار کسب و کار از مهمترین دغدغه‌های فضای اقتصادی است که چالش هایی جدی در بهره وری از منابع انسانی را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد : باید تلاش کنیم با کشف استعدادها و آموزش و مهارت آنها این منابع را در خدمت کسب و کارها قرار دهیم.
به گفته رنجکش؛ پویایی و ماندگاری کسب و کارها و موفقیت سرمایه گذاری در فضای رقابتی بستگی به برنامه ریزی و بهره مندی از خلاقیت و نوآوری منابع انسانی دارد که باید در این زمینه نگاه جدی تری داشت.
وی اظهار داشت : بازارها در شرایط بحرانی با چالش های جدی روبرو می شوند اما در همین بحران ها و به هم ریختگی فضای کسب و کار آن دسته از صاحبان مشاغل که متناسب با شرایط و نیاز جامعه از خلاقیت های منابع انسانی بهره مند و فرصت های جدیدی ایجاد می کنند قادر به خروج از بحران و چالش ها هستند.

رنجکش به شیوع بیماری کرونا در یکسال گذشته در ایران و جهان اشاره و یادآوری کرد : با وجود مشکلاتی که این بیماری با به هم ریختگی شرایط اجتماعی و اقتصادی در جهان و کشور بوجود آورد اما برخی از همین شرایط فرصت های جدیدی برای احیای کسب و کارهای خود ایجاد کردند و یا کسب و کارهای متنوع دیگری را متناسب با فصای جامعه شاهد بوده ایم.
وی تصریح کرد : تغییر لازمه پویایی فضای کسب و کار است و همواره در یک بازار رقابتی باید در اندیشه جایگزینی روش ها و نیازهای جامعه هدف بود و متناسب با شرایط، فعالیت ها در بازار را مدیریت کرد.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری گیلان تاکید کرد : باید با برگزاری دوره های مختلف آموزشی و آگاه سازی و توانمندی سازی نیروهای جویای کار نسبت به شناسایی استعدادها و جهت دهی آنان اقدام کرد که استانداری گیلان در همین زمینه آمادگی پشتیبانی از طرح های نو آور و فرصت های سرمایه گذاری را دارد.

پنج هزار فرصت سرمایه گذاری در گیلان شناسایی شده است که حدود چهار هزار مورد از این فرصت ها مربوط به حوزه گردشگری است و سایر فرصت های شناسایی شده در ارتباط با بخش های صنعتی، خدمات و کشاورزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر