عمار حکیم: دیدار پاپ و آیت ‌الله سیستانی روابط ادیان را تقویت می کند


عمار حکیم: دیدار پاپ و آیت ‌الله سیستانی روابط ادیان را تقویت می کند

بغداد – ایرنا - «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون در عراق در بیانیه ای با استقبال از سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به این کشور تاکید کرد که دیدار تاریخی پاپ با آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر دینی عراق روابط پیروان ادیان و طوایف مختلف را تقویت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، سید عمار حکیم در بیانیه خود با بیان اینکه "با شور و شعف منتظر سفر تاریخی پاپ فرانسیس به عراق هستیم"، تصریح کرد: امیدواریم این سفر منجر به تحکیم پایه های صلح، محبت و همبستگی در عراق شود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق درباره دیدار پاپ فرانسیس با آیت ‌الله سیستانی یادآورشد: ما این دیدار تاریخی را رویدادی ویژه می‌دانیم که موجب تقویت نقش نجف اشرف و واتیکان در برقراری روابط میان پیروان ادیان و طوایف مختلف در سراسر جهان می‌شود.

حکیم ضمن دعوت از همه طرف‌های رسمی و گروه‌های مردمی عراق برای آمادگی کامل برای این رویداد مهم، دوباره تاکید کرد که مسیحیان یکی از ارکان مهم در تنوع دینی عراق هستند و باید از حقوق شهروندی و زندگی عزتمندانه‌ای در کنار دیگر طیف‌های عراقی برخوردار باشند.

پاپ طبق برنامه قرار است ۵ تا ۸ مارس (۱۵ تا ۱۸ اسفند) به عراق سفر کند. پاپ ژان پل دوم رهبر پیشین کاتولیک‌های جهان در سال ۲۰۰۰ میلادی قصد سفر به شهر «اور» را داشت که با توجه به وضعیت سیاسی عراق موفق به بازدید از این کشور نشد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد که با وجود موج جدید شیوع «ویروس کرونا» در عراق، مصمم به سفر به این کشور است. در همین راستا، هیاتی از واتیکان در روزهای اخیر برای تهیه مقدمات سفر پاپ، به عراق سفر و با مقام های مسئول دیدار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس