12 هزار تست سریع کرونا در طرح شهید سلیمانی در کردستان انجام شد


12 هزار تست سریع کرونا در طرح شهید سلیمانی در کردستان انجام شد

سنندج ‌‑ ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون برای 12 هزار نفر در استان تست سریع کرونا انجام شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر ابراهیم قادری روز دوشنبه در نشست تشریح روند اقدامات طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: از تعداد ۶۳ هزار نفر افراد مسن تعداد ۲۷ هزار نفر تحت قرنطینه معکوس قرار گرفتند.

وی افزود: این طرح بصورت رسمی از اول آذر در استان آغاز شد و در مجموع یک‌هزار و ۳۰۲ تیم در قالب تیم‌های حمایتی، رهگیری، مراقبتی و نظارتی به رصد بیماری در استان پرداختند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تاکنون از ابتدای طرح بیش از هفت هزار نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند، گفتند از این تعداد، تاکنون ۲هزار و ۶۸۶ بیمار کرونا مثبت در طرح شهید سلیمانی شناسایی شده است و برای ۲ هزار و ۶۶۰ بیمار مراقبت در منزل انجام شده است.

دکتر قادری از جمع آوری یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال برای کمک به خانواده های آسیب دیده از کرونا در طرح شهید سلیمانی خبر داد و افزود: به بیش از 2 هزار خانوار کمک های غذایی و مالی و به ۵۰۴ خانوار نیز در این مدت کمکهای غیرمالی شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به فعالیت تیم‌های نظارتی بر اماکن و فروشگاه‌های محلات اشاره کرد و افزود: در این مدت ۵۷ هزار مکان بازرسی و بیش از پنج هزار اخطار صادر و ۱۸۰ مکان نیز به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی پلمب شد.

هشت شهرستان در وضعیت زرد کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز اظهار داشت: در حال حاضر هشت شهرستان استان در وضعیت زرد شیوع کرونا هستند و باید انجام تست های کرونا از جمله PCR در طرح شهید سلیمانی با حجم فعلی و چه بسا بیشتر انجام شود تا تست منفی کاذب حاصل نشود.

فرزین رضاعی با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته کرونا در کشور، تاکید کرد: لازم است افراد بیمار در سریعترین زمان ممکن شناسایی و قرنطینه شوند تا از شاهد موج چهارم بیماری نباشیم.

وی از استقرار تیم ۹ نفره به صورت شبانه روزی در مرز باشماق مریوان برای کنترل تست کرونا مسافران به هنگام ورود و خروج از این مرز خبر داد و گفت: تست کرونا در پایگاه سلامت مرز باشماق از مسافران ورودی انجام می شود.

رضاعی با اشاره به روزهای پایانی سال افزود: در حال حاضر شهرهای گردشگر پذیر استان مانند مریوان وضعیت خوبی دارد اما اگر مسافرتهای نوروزی به این شهرستان و دیگر شهرها همچون، کامیاران و بانه کنترل نشود با مشکلات جدی مواجه می شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته به بیمارستان بیجار در روزهای آینده خبر داد و گفت: با راه اندازی این دستگاه درصد قابل توجهی از مشکلات مربوط به موضوع تشخیص کرونا در این شهرستان حل می شود

توزیع بیش از ۲ هزار بسته معیشتی

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان هم در این نشست از توزیع بیش از ۲ هزار و ۳۳۳ بسته معیشتی در استان خبر داد و گفت: در این طرح تاکنون ۲۲۹ هزار ماسک و ۳۰۰ بسته بهداشتی توزیع شده است.

سردار سیدصادقی حسینی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای مقابله با شیوع موج چهارم بیماری، افزود: با افزایش بیماران فشار بر کادر بهداشت و درمان افزایش می یابد و لذا باید، مردم را به رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی ترغیب کرد.

در ۲۴ ساعت منتهی به روز دوشنبه چهارم اسفند، ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد.

در حال حاضر ۱۲۵ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند که ۲۲ نفر آنان در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

در حال حاضر ۷۸ بیمار در سنندج، ۱۴ بیمار در سقز، سه بیمار در مریوان، پنج بیمار در قروه، سه بیمار در بیجار، ۱۰بیمار در کامیاران، پنج بیمار در دیواندره، ۶ بیمار در بانه و یک بیمار در دهگلان بستری هستند.

شمار جانباختگان کرونا در کردستان از ابتدا ی شیوع ( اسفند سال گذشته) تا کنون هزار و ۷۱ نفر است که از این تعداد ۴۲۷ نفر در سنندج، ۱۸۳ نفر در سقز، ۷۲ نفر در قروه، ۶۹ نفر در کامیاران،۸۷ نفر در بانه، ۶۲ نفر در دیواندره، ۴۸ نفر در بیجار،۱۰۳ نفر در مریوان،۱۷نفر در دهگلان، سه نفر در سروآباد بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود