درخواست وزرای اوکراین و لهستان از رئیس جمهور آمریکا


درخواست وزرای اوکراین و لهستان از رئیس جمهور آمریکا

وزرای خارجه لهستان و اوکراین، از جو بایدن خواستند که تمام تلاش خود را برای پایان دادن به پروژه خط لوله گاز نورد استریم2 انجام دهد.

وزرای خارجه لهستان و اوکراین، از جو بایدن خواستند که تمام تلاش خود را برای پایان دادن به پروژه خط لوله گاز نورد استریم۲ انجام دهد.

در حالی که آمریکا ادعا می‌کند نورد استریم ۲ وابستگی اروپا به گاز روسیه را افزایش می‌دهد، مسکو خط لوله را به عنوان یک پروژه کاملا اقتصادی توصیف می‌کند و به واشنگتن هشدار می‌دهد که این سیاست را سیاسی نکند.

لهستان و اوکراین اما مدت هاست که در مورد خطرات ناشی از ساخت این خط لوله گازی هشدار می‌دهند.

وزیر خارجه اوکراین گفت: این پروژه یکی از برنامه های روسیه برای متقاعد کردن مردم است که نشان دهد غرب به اصول خود و در نهایت امنیت و شکوفایی اوکراین اهمیتی نمی‌دهد. از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهیم که با اقدامات طراحی شده برای جلوگیری از این پروژه خطرناک و تفرقه افکن، فشار آورد.

مسکو و برلین تحریم‌های آمریکا علیه این پروژه را مثالی از رقابت ناعادلانه برای تقویت صادرات گاز مایع آمریکا به اروپا می‌دانند. روسیه بار‌ها در مورد سیاسی کردن آنچه که آن را یک پروژه کاملا اقتصادی توصیف می‌کند، هشدار داده است.

خط لوله نورد استریم ۲، به طول ۱۲۲۰ کیلومتر گاز را از روسیه و از طریق دریای بالتیک به شمال آلمان و سپس به کل اروپا منتقل می‌کند. آمریکا احداث این خط لوله را سبب وابستگی اروپا به انرژی روسیه می‌داند و از ابتدا با آن مخالفت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد