مجوز مصرف اضطراری واکسن چینی کرونا صادر شد


سخنگوی سازمان غذا و دارو از صدور مجوز ورود و مصرف اضطراری مشروط واکسن کرونای ساخت شرکت سینوفارم چین از سوی سازمان غذا و داروی ایران خبر داد.

به گزارش سایت طلا،دکتر کیانوش جهانپور از صدور مجوز ورود و مصرف اضطراری مشروط واکسن کرونای ساخت شرکت "سینوفارم" چین از سوی سازمان غذا و داروی ایران خبر داد و اظهار کرد: منظور از مشروط بودن این مجوز، این است که مستندات آن ارائه شود؛ صدور مجوز مشروط، به این معنا است که تولیدکننده باید در فواصل زمانی منظم، نتایج مطالعات بالینی و عوارض ناخواسته را به اطلاع سازمان غذا و داروی ایران برساند.

مجوز مصرف اضطراری واکسن چینی کرونا صادر شد

وی افزود: 250هزار دوز واکسن چینی سینوفارم اهدایی است که در روزهای آینده وارد کشور می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سؤال که چه گروه‌هایی با واکسن چینی کرونا واکسینه خواهند شد، تصریح کرد: تلاش ما این است که خط مقدم درمان با واکسن اسپوتنیک روسی که در حال حاضر در دسترس است علیه کرونا واکسینه شوند؛ سپس سایر کارکنان نظام سلامت و گروه‌های پرخطر با واکسن‌هایی که در مراحل بعدی در دسترس کشور قرار میگیرند، واکسینه شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد یک نفر در دوز اول واکسن روسی و در دوز دوم واکسن چینی دریافت کند، متذکر شد: به لحاظ تئوریک این امکان وجود دارد اما با توجه به این‌که هنوز کارآزمایی بالینی در زمینه تزریق ترکیبی این دو واکسن انجام نشده است و در مورد برخی واکسن‌ها هنوز نتایج کارآزمایی بالینی ترکیبی مشخص نیست، الان تصمیمی مبنی بر واکسینه کردن افراد با دو نوع واکسن نداریم و هر فردی که دوز اول را بگیرد با همان پروتکل، دوز دوم را دریافت خواهد کرد.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

واریز عیدی نقدی آقای روحانی برای مردم ؟! | 400.3 هزار واکنش مینو محرز به ماجرای واکسن زدن شهاب حسینی در آمریکا | 63.3 هزار زیبا ترین دختران جهان در سال گذشته را ببینید | 235.7 هزار دو مجری تلویزیون با هم ازدواج کردند/ عکس | 1,099.1 هزار با خواص پیتزا بیشتر آشنا شوید | 53.8 هزار 7 اشتباه درباره شارژ کردن گوشی که باتری آن را منفجر می کند | 286.2 هزار 3 تیپ شخصیتی که هیچوقت پولدار نمی‌شوند ! | 108.0 هزار شرط سفر در نوروز اعلام شد | 213.8 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج