مسوولان در توزیع امکانات برای زلزله زدگان شهر سی سخت توجه جدی نمایند


مسوولان در توزیع امکانات برای زلزله زدگان شهر سی سخت توجه جدی نمایند

تهران- ایرنا-نماینده مردم بویر احمد و دنا دنا با اشاره به خسارات زلزله اخیر شهر سی سخت  خواستار رسیدگی سریع مشکلات مردم این شهر شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مهدی روشنفکر در نشست علنی نوبت سوم روز دوشنبه به زلزله اخیر شهر سی سخت اشاره کرد و افزود: امروز ناراحتم، نه بخاطر زلزله، نه بخاطر غم و اشک خواهران و برادران هم استانی ام، ناراحتم که چرا زلزله منزله سی سخت بهشت خاورمیانه، نگین جنوب کشور و قطب گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی تا به امروز مجهول و مغفول مانده است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا ادامه داد: دنا و شهر سی سخت، سخت لرزید و دچار زمین لرزه مهیبی شد، اماکن مسکونی و تجاری از ۶۰ درصد تا ۱۰۰ درصد تخریب و ویران شد، نه تنها بازار تعطیل و صنوف متضرر شد، بلکه همه مردم اعم از غنی و فقیر دچار آسیب های روحی و روانی شدید شده اند و تنها راه کاهش این صدمات روحی ایجاد امید و اعتماد عمومی در میان زلزله زدگان است.

عضو کمیسیون تلفیق یادآور شد:این عزیزان باید در رفتار و عملکرد ما همدردی، صداقت، تلاش و پیشرفت کار را با تمام وجود لمس کنند، در غیر این صورت صدمات روحی آنها به بحرانی بزرگ تبدیل خواهد شد.

روشنفکر خطاب به نمایندگان مجلس گفت: همکاران محترم؛ گرچه خدا را باید شاکر باشم که زلزله تلفات جانی نداشته است، ولی کشاورزان، دامداران و باغدارانی که بعد از یک ماه بی خوابی و تحول درد و رنج فراوان توانسته اند سرپناه ساده ای برای خود بسازند، هم اکنون آواره شده اند.

وی ادامه داد : باید به شهر سی سخت سفر کنید تا از نزدیک ببینید که چگونه این مردم به نابرده رنج گنج میسر نمی شود، جامه عمل پوشانده اند. در حقیقت این شهر سی سخت نبود که به مردم این دیار ارزش داده، بلکه هوش، زکاوت و پشتکار و فرهنگ کم نظیر مردم این سرزمین بوده که به این شهر ارزش بخشیده است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا تاکید کرد: سی سخت شهر برف و آفتاب در حقیقت قلب تپنده دنا است، همکاران عزیز به استناد قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیرمترقبه نکاتی را یادآوری می کنم: عدم احساس مسئولیت برخی اعضای جامعه مهندسین و اعتراف و اقرار بعضی از افراد این حوزه، که در همین راستا مردم مستمر سوال می کنند چرا در این عصر که شاهد پیشرفت علوم مهندسی هستیم، با کوچکترین حادثه ای اینچنین شاهد حجم بالای ویرانی، تخریب و خسارت بر مردم و هزینه بر دوش نظام باشیم؟

وی تصریح کرد که انتقادات و اعتراضات مردم در خراسان شمالی، خوزستان و کرمانشاه را در روزهای اولیه حوادث غیرمترقبه گذشته درباره شیوه توزیع امکانات و خدمات رسانی فراموش نمی کنیم. برنامه ریزان ما باید اطلاعات و آمار دقیقی از ساکنان داشته باشند، تا در هنگام توزیع اجناس شاهد اعتراضات مردم نباشیم.

روشنفکر گفت: شایسته می دانم از مدیران ملی و استانی که در همان روزهای آغازین در محل وقوع حادثه حضور پیدا کرده و مردم را تنها نگذاشتند تشکر کنم. از ریاست محترم قوه قضائیه و وزیر مسکن و شهرسازی و هیات همراه که به نمایندگی از دولت و از آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که موضوع را پیگیری کردند، قدردانی می کنم.. در پایان از نمایندگان می خواهم به داد شهرستان زلزله زده سی سخت برسند و با پیشنهاد بودجه آن موافقت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...