جنبش‌های مقاومت منطقه درگذشت «انیس النقاش» را تسلیت گفتند


جنبش‌های مقاومت منطقه درگذشت «انیس النقاش» را تسلیت گفتند

حزب الله و جبهه العمل الاسلامی لبنان، انصار الله یمن و جنبش‌های فلسطینی با صدور بیانیه‌های جداگانه درگذشت «انیس النقاش» مبارز...

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، حزب الله لبنان، انصار الله یمن و جنبش‌های فلسطینی با صدور بیانیه‌های جداگانه درگذشت انیس النقاش مبارزه کهنه کار جبهه مقاومت را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه خبری المنار، در بیانیه حزب الله آمده است: حزب الله درگذشت مجاهد، متفکر و پژوهشگر بزرگ استاد انیس النقاش رئیس مرکز مطالعات راهبردی امان بر اثر ابتلا به کرونا را به خانواده، بازماندگان دوستدارانش تسلیت می‌گوید و امید که به فضل الهی در شهدا و صالحین مشمول مغفرت و قرین رحمت ربوبی گردد.

در این بیانیه آمده است: «این مرحوم از مهم‌ترین متفکران و پژوهشگران در منطقه ما بود و پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی مهمی را ارائه داد که دستاوردی منحصر به فرد در مسیر رویارویی فراگیر با دشمن صهیونیستی بود».

حزب الله لبنان در ادامه آورده است: «برادر عزیز استاد انیس النقاش سال های درازی از عمر خود را صرف مبارزه و مجاهدت و مقاومت کرد. آرمان فلسطین در قلب و ذهن او جای داشت. او احیاگر انگیزه آزادگان در هر کجا برای دفاع از ملت‌های مظلومشان بود و با تمام قدرت از مقاومت شریف لبنان و گزینه‌های سیاسی و جهادی آن در محافل و تریبون ‌های مختلف داخلی و خارجی دفاع کرد».

در پایان این بیانیه، حزب الله با برشمردن حمایت‌های النقاش ا جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم‌ و تجاوز دشمن گفت: «النقاش حامی آرمان‌ها و ارزش‌های عادلانه و والای جمهوری اسلامی ایران نیز بود و در سوریه هم در برابر توطئه‌ها و جنگ جهانی تروریسم و گردانندگان منطقه‌ای و بین المللی آنها علیه این کشور ایستاد. خداوند این برادر استادرا رحمت کند و در بهشت برین خود جای دهد».

دفتر سیاسی جنش انصار الله یمن نیز در بیانیه‌ای آورده است: «با کمال تاسف و تاثر از درگذشت مبارز جسور عرب استاد بزرگ انیس النقاش هماهنگ کننده گروه مطالعات راهبردی امان مطلع شدیم که عمر خود را در مبارزه و جهاد سپری کرد و ازجوانی مدافع آرمان مقدس فلسطین بود و پرچم فلسطین را همواره بالا نگاه داشت».

در این بیانیه آمده است: «به حق این مرحوم نمونه یک انسان متعهدی بود که با وجود همه وسوسه‌ها و تهدیدها تسلیم نشد و فلسطین قطب نمای او در هر فعالیتی بود».

جنبش انصار الله تاکید کرد: «درگذشت النقاش ضایعه بزرگی بود که به دلیل برخورداری وی از یک موضع گیری اصولی و فرهنگ سیاسی و فکری بازی بود که به او توان ارائه یک رویکرد سیاسی دقیق و متین را با توجه به تحولات روز می‌داد. از درگاه خداوند متعال برای این مبارز بزرگ عرب رحمت و مغفرت و برای خانواده او نیز صبر و آرامش مسئلت داریم».

جبهه عمل اسلامی لبنان نیز انیس النقاش را یک مبارز لبنانی عربی و اسلامی و مدافع قدرتمند آرمان فلسطین توصیف کرد و گفت: گزینه مقاومت و مجاهدت در نزد النقاش از گهواره تا گور هرگز تغییر نکرد».

در بیانیه این جنبش آمده است: «النقاش در حالی به دیار باقی شتافت که چشمانش به فلسطین، قدس و مسجد الاقصی دوخته شده بود. ما جسم او را از دست دادیم، اما روح، خط مشی و اندیشه او در مقاومت و بازدارندگی را از دست نداده‌ایم».

«احمد سعدات» دبیر کل «الجبهه الشعبیه لتحریر فلسطین» که در اسارت رژیم صهیونیستی است نیز از داخل زندان بیانیه‌ای به مناسبت درگذشت انیس النقاش صادر کرد.

در این بیانیه امده است: «این مبارز فقید وفادار به وطن خود لبنان و همچنین فلسطین که حامی آرمان آن بود، باقی ماند و هرگز از آن عقب ننشست».

سعدات تاکید کرد: «او صرفا یک سرباز یا فرمانده انقلاب فلسطین و مقاومت نبود. او در رکاب انقلابیون در هر کجا بود و با دشمنان ملت‌ها در هر کجا مبارزه می‌کرد».

دبیر کل الجبهه الشعبیه افزود: النقاش در حالی از این جهان فانی رخت بربست که امت و ملت لبنان و فلسطین که با توطئه جهانی روبه رو هستند، به او نیاز داشتند. دوستداران و نسل‌های انقلابی تا آزادسازی همه خاک کشورهای عربی از چنگ اشغالگران نام او را چون بیرقی حمل خواهند کرد».

جنبش جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای گفت: «النقاش حامی مقاومت فلسطین و مدافع آن بود و ما بر تداوم خط مشی مقاومت و ثبات در مواضع خود تا نابودی اشغالگران و بازپس گیری کامل حقوقمان تاکید می‌کنیم».

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا