اجرای 500 کیلومتر فیبر نوری در لرستان


اجرای 500 کیلومتر فیبر نوری در لرستان

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 500 کیلومتر فیبر نوری در مسیرهای مختلف توسط شرکت مخابرات لرستان در استان طراحی شده است.

نبی اله شمسی فر امروز چهارم اسفندماه، اظهار کرد: با کمک وزارت ارتباطات و اداره‌کل فناوری اطلاعات این مقدار فیبر نوری را برای استان به اجرا درخواهیم آورد.

وی تصریح کرد: از ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری که قرار است اجرا شود ۱۱۷ کیلومتر آن را قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء «ص» در سطح استان اجرا می‌کند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با بیان اینکه توسعه و بازسازی شبکه مخابراتی پلدختر را به‌طور ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بعد از سیل مشکلات زیادی در زیرساخت‌های مخابراتی پلدختر ایجاد شد به‌طور ویژه طرح‌هایی را از سه مسیر مختلف برای اصلاح زیرساخت‌های این شهرستان تعریف کردیم.

شمسی فر اضافه کرد: مسیر ویسیان به سمت معمولان، زانوگه به سمت بابازید پلدختر و مسیر آزادراه به سمت پلدختر طراحی شده و مسیر دیگری هم از سمت آزادراه به سمت جاده قدیم پلدختر در دست طراحی و اجراست.

وی رضایتمندی مردم را در گرو ایجاد طرحهای جدید و ارتقا زیرساختهای مخابراتی دانست و افزود: در این راستا و برای اجرای طرحها و در نتیجه جلب نظر حداکثری مردم با همکاری وزارت ارتباطات و شرکت همراه اول در تلاش هستیم به بهترین شکل ممکن زیرساخت‌های استان را به‌منظور پوشش شبکه و دسترسی آسان مردم ارتقا دهیم.

مدیر مخابرات لرستان با اشاره به وضعیت تلفن ثابت در استان بیان کرد: با توجه به اینکه تکنولوژی مخابراتی طول عمر کمی خواهند داشت تلاش می‌کنیم از بروزترین امکانات مخابراتی در سطح استان برای خدمات به مردم استفاده کنیم و در این خصوص پروژه‌هایی را شروع کردیم تا سرویس‌دهی مطلوبی را در اختیار مردم قرار دهیم.

شمسی‌فر ادامه داد: اجرای طرح ftth و اتصال فیبر نوری در منزل یا واحدهای تجاری که فیبر نوری را به منازل می‌کشاند محدودیت‌های پهنای باند را نخواهیم داشت که در نتیجه سرعت اینترنت را افزایش خواهد داد و با این روش شعار در سال آینده برای مردم محقق خواهد شد.

وی اظهار کرد: متأسفانه طی ۱۵ سال گذشته در حوزه ارتباطی و مخابراتی اصلاح تعرفه و بازنگری نداشتیم در دو مقطع اصلاحاتی صورت گرفته و اجرای طرح هم کد سازی در استان که باعث کاهش درآمدهای استان باشند و همچنین در اتفاق دیگری تبدیل پالس به ثانیه بود که در حوزه تلفن ثابت نیز دچار کاهش درآمد شدیم.

مدیر مخابرات لرستان نیز هزینه‌های سرسام‌آور تجهیزات مخابرات را دیگر مشکلات استان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه خیلی از تجهیزات مخابراتی از دیگر کشورها وارد می‌شوند هزینه‌های بروز رسانی و تجهیز برای ما بسیار بالاست که در اینجا نیاز است دولتمردان و نمایندگان با بازنگری تعرفه‌ها این صنعت را ارتقا داده و تجهیزات و امکانات خود را بروز کنیم.

شمسی فر تصریح کرد: سعی می‌کنیم با بکار گیری تجربیان فنی و به‌روزرسانی تجهیزات زیرساختی خدمات مطلوبی را به مردم عزیز ارائه کنیم و شرمنده همشهریان نباشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان