اسانس‌های گیاهی و نابودی باکتری‌ها


اسانس‌های گیاهی و نابودی باکتری‌ها

یک متخصص طب سنتی گفت: با وجود افزایش نگرانی‌ها در مورد مقاومت آنتی بیوتیکی، بسیاری به دنبال جایگزین‌هایی برای از بین بردن بیماری‌های مرتبط با باکتری‌ها نظیر عفونت‌های گوش هستند

یداله مرادی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با خاصیت اسانس‌های گیاهی در نابودی باکتری‌ها، اظهار کرد: با وجود افزایش نگرانی‌ها در مورد مقاومت آنتی بیوتیکی، بسیاری به دنبال جایگزین‌هایی برای از بین بردن بیماری‌های مرتبط با باکتری‌ها نظیر عفونت‌های گوش هستند.

وی ادامه داد: محققان حتی در صنعت کشاورزی هم به دنبال اسانس‌هایی برای کاهش وابستگی به آنتی‌بیوتیک‌ها در خوراک دام هستند.

مرادی با اشاره به این‌که غالباً برای کمک به داشتن خواب خوب از اسطوخدوس استفاده می‌شود، افزود: این گیاه می‌تواند به نابودی باکتری E. coli هم کمک کند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: همچنین این گیاه به‌عنوان یک ضدالتهاب می‌تواند همراه با طب فشاری به درمان عفونت‌های گوش کمک کند.

وی تصریح کرد: دارچین یک آنتی بیوتیک طبیعی قدرتمند است که استفاده از آن در تونیک‌های بهداشتی می‌تواند شیوه‌ای مناسب برای مقابله با باکتری‌های مضر باشد.

مرادی تأکید کرد: مطالعه سال ۲۰۱۱ محققان ایتالیایی بر روی بیش از ۴۰۰ بیمار مشخص کرد که شستشو با میخک و آویشن می‌تواند به از بین بردن عفونت‌های باکتریایی واژن که معمولاَ با آنتی بیوتیک درمان می‌شوند، کمک کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید