افتتاح سایت 5G آغاز یک راه و یک تحول جدید در کشور است


افتتاح سایت 5G آغاز یک راه و یک تحول جدید در کشور است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: افتتاح سایت جدید 5G ، تنها یک سایت نیست بلکه آغاز یک راه جدید و یک تحول جدید در کشور است.


رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: افتتاح سایت جدید 5G ، تنها یک سایت نیست بلکه آغاز یک راه جدید و یک تحول جدید در کشور است.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم راه‌اندازی پنجمین سایت تجاری نسل پنج تلفن‌همراه (5G) ایران و ایرانسل در شیراز، گفت: 5G تنها یک تکنولوژی نیست که در امتداد نسل سه و چهار باشد، بلکه یک زیست‌بوم است که تحول دیجیتال را در همه عرصه‌ها تسریع می‌کند و این تحول، صرفاً در حوزه موبایل اتفاق نمی‌افتد بلکه یک توسعه متوازن است که ان‌شاءالله باید در همه عرصه‌ها اتفاق افتد تا به شهر هوشمند، اقتصاد دیجیتال، تحول دیجیتال و… برسیم.

فلاح جوشقانی افزود: همه کشور در یک سال گذشته درگیر کرونا بود، اما با همه معایبی که داشت، شاهد بودیم که حوزه ارتباطات را در کشور پررنگ کرد و شاهد بودیم که بر اساس تکنولوژی‌های جدید می‌توان خیلی از امورات کشور و امورات شهر را انجام داد. در عرصه‌ای که همۀ دنیا غافلگیر شد، این تکنولوژی بود که به کمک آمد و هر چند که شرایط همچنان شرایط سختی است، اما در یک سال گذشته، ما بیش از ۲.۵ برابر افزایش ظرفیت استفاده مردم از شبکه‌های ارتباطی را داشتیم که به‌ خصوص در حوزه تلفن‌همراه به‌ خاطر گستردگی بیشتری که در کشور داشته، بیشتر رخ داده است. وی تأکید کرد: افتتاح این سایت 5G ، تنها یک سایت نیست بلکه آغاز یک راه جدید و یک تحول جدید در کشور است.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: به عنوان رگولاتور از شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل تشکر می‌کنم که همواره در عرصۀ تکنولوژی‌های جدید، پیشقدم بودند. این اولین سایتی است که بعد از تهران، در کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و خود سایت نیز از لحاظ فنی و ساختاری، یک سایت جدید و متفاوت با سایت‌های دیگر است. شکیل است و امکانات سایت داخل دکل سایت نصب شده و به فضای بسیار کمتری نیاز دارد. ان‌شاءالله آغازی باشد که در کل کشور به سمت نصب این نوع سایت‌ها پیش برویم. رئیس رگولاتوری همچنین خواستار اهتمام مسؤولان استانی به توسعۀ ارتباطات ثابت در کنار ارتباطات همراه و موضوع همگرایی در ارتباطات شد.

بیشتر بخوانید

راه‌اندازی سایت ایرانسل در ۶ روستای سیستان و بلوچستان

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403