ارزیابی از کمبودها و نواقصات زلزله زدگان باید دقیق و کارشناسی باشد


ارزیابی از کمبودها و نواقصات زلزله زدگان باید دقیق و کارشناسی باشد

سردار سلیمانی گفت: نواقصات و کمبودهای مردم را شناسایی و حل خواهیم کرد و ضرورت دارد ارزیابی ها در این زمینه دقیق و کارشناسی شده صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار «غلامرضا سلیمانی» فرمانده بسیج مستضعفین کشور امروز (۳ اسفند ماه) با حضور در مناطق زلزله زده سی سخت، به صورت ناشناس و نامحسوس از منازل و مکان های تخریب شده در این شهر بازدید کرد.

سردار «غلامرضا سلیمانی» سپس در نشستی با فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از اقدامات و خدمات بسیج استان در زلزله سی سخت تشکر کرد و گفت: مردم شهرستان دنا و شهر سی سخت، مردمانی سخت کوش و پویا هستند.

فرمانده بسیج مستضعفین کشور سابقه نظام جمهوری اسلامی در برخورد با مناطق زلزله زده را افتخار آمیز دانست و یادآور شد: شهر بم، منجیل و رودبار، زرند و شمال زرند، سرپل ذهاب، روستاهای تخریب شده در سرپل ذهاب اکنون آباد و مدرن هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم از لحاظ مسکن، ابنیه و مشاغل صدمه دیده اند، گفت: با پیگیری سردار خرم دل تیم های ارزیاب باید سریعا کار خود را به پایان برسانند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: نواقصات و کمبودهای مردم را شناسایی و حل خواهیم کرد، ضرورت دارد که ارزیابی ها دقیق و کارشناسی شده صورت گیرد.

فرمانده بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه در آوار برداری می توان به تیپ قهرمان ۴۸ فتح کمک کرد، گفت: در ساخت و نوسازی نیز آمادگی ورود داریم که مستلزم هماهنگی و قرارداد با دستگاه های دولت است.

وی با بیان اینکه بسیج اصناف با حضور گروه های جهادی اصناف نیازمندی های مردم را بررسی و گزارش دهند تا نیازها تامین شود، اظهار کرد: در خاک برداری آماده اعزام دستگاه ها و ادوات هستیم، ضمن اینکه آماده انعقاد قرارداد با دولت هستم، ولی باید مبلغ تخصیص داده شده به زلزله زدگان را افزایش دهند.

سردار سلیمانی بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: در رفت و آمدها رعایت نکات بهداشتی و کرونایی ضروری بوده تا جان مردم بیشتر از این به خطر نیفتد.

سردار «حمید خرم دل» هم در این نشست، گفت: طبق صحبت ها با استاندار مقرر شد ۱۰۰ میلیون قرض‌الحسنه و ۸۰ میلیون بلاعوض به آسیب دیدگان پرداخت می شود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ادوات تیپ ۴۸ فتح وارد منطقه و تیم های ارزیاب ارزیابی های اولیه را انجام و تاکنون بر اساس برآوردهای انجام شده ۸۰۰ خانه تخریب کامل شده است.

وی با اشاره به نیاز داشتن به کانکس و خانه های پیش ساخته برای زلزله زدگان گفت: دارو، بسته معیشتی، کانکس و وسایل گرمایشی از ملزومات ما در منطقه است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت