«پسران آب و آتش»، مستندی داستانی از به قدرت رسیدن سلسه آل بویه


«پسران آب و آتش»، مستندی داستانی از به قدرت رسیدن سلسه آل بویه

«پسران آب و آتش»، مستندی داستانی از به قدرت رسیدن سلسه آل بویه است که به قلم مسلم ناصری در انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: «پسران آب و آتش» به عنوان جدیدترین اثر انتشارات کتاب جمکران و به قلم «مسلم ناصری» روانه بازار نشر شد.

بنابر این گزارش، پسران آب و آتش مستندی داستانی از به قدرت رسیدن سلسه آل بویه است که به قلم مسلم ناصری در انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است.

آل‌بویه یکی از قدرتمندترین حکومت‌های شیعی در ایران بود. بنیانگذاران حکومت آل‌بویه سه برادر به نام‌های علی، حسن و احمد بودند که در نقاط مختلف ایرانِ آن روز حکومت می‌کردند.

خواندن کتاب های تاریخی برای خیلی ها، مخصوصا نوجوان‌ها کار سختی و حوصله سربری است. مخصوصا اگر ماجرای تاریخی مربوط به 1000سال پیش باشد. وقتی همین کتاب‌های تاریخی خشک و خسته کننده به قلمی جذاب و با روایتی داستانی نوشته شود، باب طبع مخاطبان زیادی می‌شود، مثل کتاب پسران آب و آتش، جدیدترین اثر مسلم ناصری که با ماجراهای جذاب و خواندنی ما را با سلسله آل بویه و وقایع تاریخی آن زمان آشنا می کند.

افسانه سه برادر، داستان به قدرت رسیدن پسران ماهیگیری فقیر، ماجرایی در دل تاریخ ، پسرانی از جنس آب و آتش که آبادانی و روشنگری به ارمغان می‌آوردند سه دلاور که در طالعشان امارت و فرمانروایی است، از دیلمان راهی سرزمین‌های دور می‌شوند. با کوله‌باری از دعای خیر پدر، با یکدیگر پیمان بسته‌اند تا آرامش و عدالت را برقرار سازند و این پیمان می‌شود سرآغاز تشکیل سلسله قدرتمندی از جنس آب و آتش که حتی خلفای عباسی را مجبور به اطاعت می‌کند و ...

ماجرا از تعبیر یک خواب شروع می شود، پیرمرد نگاهی به پسران ژنده‌پوش ماهیگیر می‌کند. شعله‌های آتش را در چشمانشان می‌بیند و خبر از قدرتی عظیم می‌دهد. طالعی درخشان و آینده‌ای رویایی که در انتظار پسران بویه است. باید سرزمینشان را به زودی ترک کنند و به دنبال سرنوشت بروند، سرنوشتی پیچیده شده در جنگ و نبرد بر سر قدرت.

ماجرای پسران آب و آتش در مورد یکی از قدرتمندترین سلسه‌های ایرانی است که توسط انتشارات کتاب جمکران چاپ و منتشر شده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس