برگزاری رویداد ملی «رویش احسان» با همکاری ستاد فهما


برگزاری رویداد ملی «رویش احسان» با همکاری ستاد فهما

رویداد ملی «رویش احسان» با محور جمع سپاری حل نوآورانه مسائل با موضوع آموزش در دوران پساکرونا در مناطق کم برخوردار با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( رحمت الله علیه ) با همکاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری ، وزارت آموزش و پرورش ، کمیته امداد امام خمینی ( رحمت الله علیه ) ، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و ... رویداد ایده یابی ، حل مسئله و ارائه حل مشکلات را در حوزه مسائل آموزشی مناطق محروم در شرایط کرونا برگزار می کند .

حدود یک سال است که مردم جهان با پدیده ای عجیب و خطرناک که رفته رفته تبدیل به بحرانی جدی شد دست و پنجه نرم میکنند. پیدایش و شیوع ویروس کرونا باعث تغییرات جدی در جنبه های مختلف سبک زندگی افراد شده است بطوریکه اقشار گوناگون مجبور به پذیرش شرایط و محدودیتهای بی سابقه ای در سطوح مختلف تعاملات فردی و اجتماعی خود گشته اند.

یکی از عرصه هایی که دچار تحولات اساسی در سطح جهانی شده است ، عرصه آموزش و یادگیری است ؛ چرا که چنین بحران فراگیر، طولانی مدت و خطرناکی برای هیچ کشور و نهاد بین المللی قابل پیش بینی نبود؛ در نتیجه خانواده بزرگ آموزش و پروش کشور عزیزمان هم، که شامل دانش آموزان، اولیا، مربیان و مسولان این حوزه می گردد ، با مشکلات و مسائل جدیدی روبرو شد.

فعالین و مسئولان حوزه آموزش و پرورش در بخش های فراوانی تلاش کردند که فرآیند آموزش و یادگیری را متناسب با شرایط جدید سازگار نمایند تا آسیب های این دوران را کاهش دهند؛ اما باید پذیرفت دانش آموزان و مربیان به ویژه در مناطق کم برخوردار هنوز درگیر مشکلات اساسی ناشی از دوران کرونا هستند. شاید به جرات بتوان گفت وقوع این بحران محکی برای سنجش کیفیت ساختار های آموزشی کشور عزیزمان به حساب می آید، که با بررسی اقدامات انجام گرفته در زمینه آموزش و یادگیری در این دوران، هنوز مسائلی جدی و اساسی در این حوزه وجود دارد که در مناطق کم برخوردار کشور بروز بیشتری دارد.

بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، تصمیم دارد تا با فراهم ساختن بستری برای جمع سپاری ایده ها، طرح ها و راهکار های اجرایی و سیاستی که به ارتقای سطح آموزش و پرورش در مناطق کم برخوردار کمک می کند ، با همراهی نهاد های اجتماعی و نخبگان فعال در حوزه آموزش کشور، گامی اساسی بردارد.

« رویش احسان » ، فرصتی است برای تحقق این هدف، تا صاحبان ایده و دغدغه مندان ترویج آموزش و یادگیری عادلانه و بهینه در کشور، گردهم آیند و با رصد مشکلات موجود بتوانند در جهت پیش بینی تبعات این دوران و حل مسائل ناشی از آن و همچنین کسب آمادگی کامل برای بحران های مشابه در جهت بهبود و پیشرفت عرصه آموزش و پرورش ایران مقتدر گام بردارند.

محورهای رویداد :

1- ارائه ایده های نوآورانه ، طرح های اجرایی و راهکارهای سیاستیدر زمینه نحوه پوشش تحصیل مناطق کم برخورداربه کمک ابزارهای آموزش الکترونیک ( اینترنت ، تلویزیون ، رادیو و ... )

2- ارائه راه حل های نوآورانه در زمینه جبران آسیب های وارد شده بر فرایند آموزش و یادگیری

3- ارائه طرح های نوآورانه در زمینه افزایش انگیزه معلمان فعال در مناطق کم برخوردار

4- ارائه راهکار های سیاستی و اجرایی برای آمادگی در هنگام وقوع بحران های مشابه در زمینه آموزش

5- چگونگی استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در جهت رفع معضلات آموزش در مناطق کم برخوردار

حمایت ها و جوایز :

حمایت از سه طرح برگزیده در هر یک از محورها به ارزش

1- طرح اول 100 میلیون تومان

2- طرح دوم 50 میلیون تومان

3- طرح سوم 30 میلیون تومان

علاقه مندان بویژه مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور می توانند تا تاریخ 10 اسفند 1399 جهت شرکت و ثبت نام در این رویداد ملی به پایگاه اطلاع رسانی ذیل مراجعه نمایند .

www.Ehsanino.ir

برگزاری رویداد ملی «رویش احسان» با همکاری ستاد فهما

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور