تعمیر و مرمت مساجد و ابنیه های تاریخی شهر شیراز توسط شهرداری و شورای شهر شیراز


تعمیر و مرمت مساجد و ابنیه های تاریخی شهر شیراز توسط شهرداری و شورای شهر شیراز

دستغیب، از تعمیر و مرمت مساجد و ابنیه های تاریخی شهر شیراز توسط شورا و شهرداری شیراز، خبر داد و گفت: این بناها آثار تاریخی شهر هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید احمدرضا دستغیب»، امروز (شنبه 2 اسفند) در جمع خبرنگاران که در باغ «شمس» شیراز برگزار شد، گفت: در این چهار سال فعالیت های کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز، نوآورانه بود و طرح های بدیع و خلاق شکل گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه امروز در پروژه های شهری هم شهرداری موظف شده، پیوست فرهنگی و اجتماعی برای آن در نظر گرفته شود، تاکید کرد: طرح های شهرداری باید بر اساس فرهنگ مداری شکل گیرد.

وی با یادآوری این مطلب که آموزش های مجازی فرهنگسرا در حال اجراست، اظهار کرد: در دوره زندگی شهرداری شیراز طرح های خوبی در حال انجام است، برای اینکه شهروندان برگزیده را مشخص کنیم، کار سختی را خواهیم داشت چرا که مردم شیراز همه مردم، فرهنگور هستند.

دستغیب، از تعمیر و مرمت مساجد و ابنیه های تاریخی شهر شیراز توسط شورای اسلامی و شهرداری شیراز خبر داد و گفت: این بناها آثار تاریخی شهر هستند که باید مورد توجه قرار گیرند در شهر شیراز 2 کلیسای قدیمی، یک کنیسه یهودیان و یک آتشکده قدیمی داریم که باید بازسازی شوند که در سال جاری 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه برای این بناها در نظر گرفتیم و در سال آینده این رقم افزایش می یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه برای آرامستان «دارالسلام» شیراز مشاور فاز اول در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: این آرامستان در سال های قبل به عنوان بازسازی مورد آسیب جدی قرار گرفت.

دستغیب با یادآوری این مطلب که امیدواریم این آرامستان مورد بازسازی جدی شکل گیرد، تاکید کرد: ایجاد آرامستان مفاخر و فرهنگوران را در نظر گرفتیم پیش از این قطعه هنرمندان در نظر گرفته شده بود که مورد قبول هنرمندان قرار نگرفت و اکنون پارکینگ آرامستان «دارالرحمه» شیراز برای این قطعه در نظر گرفته شده و با تغییر کاربری به قطعه هنرمندان تبدیل می شود، بخشی از این پارک حاشیه ای به پارکینگ تبدیل شده است و در کنار این پارک حاشیه ای به آرامستان مشاهیر تبدیل می شود.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین