جهاد اسلامی: عادی‌ سازی روابط، فروپاشی عربی در برابر رژیم صهیونیستی است


جهاد اسلامی: عادی‌ سازی روابط، فروپاشی عربی در برابر رژیم صهیونیستی است

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کنفرانس «متحدان علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد که موج اخیر عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی فروپاشی عربی در برابر این رژیم و تلاشی برای مهار مقاومت علیه اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم»، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین شنبه شب (دوم اسفند ماه) در کنفرانس «متحدان علیه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس» گفت: مطمئن هستیم ملل اسلامی و عربی که در راه دفاع از فلسطین و قدس ایثار و جانفشانی کردند، می ‌دانند که رویدادهای امروز توطئه‌ ای علیه دین و تاریخ آنهاست.

النخاله گفت: «آمریکا نتوانست مقاومت را در منطقه محاصره کند و واشنگتن و تل‌آویو در تغییر جغرافیای منطقه دستشان باز نشد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: «ملل عربی و اسلامی پس از تحمل همه مشقات تسلیم حکام و رهبران شکست خورده‌ای نمی ‌شوند که شعارهایی پوچ سر می ‌دادند، هرچند خود نیز در نهایت تسلیم دشمن شدند.

وی افزود: در برابر همه این خطرهایی که هر روز ادامه دارد، مانند یک سد محکم و با شعار اتحاد علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در برابر این فروپاشی عربی می‌ ایستیم.

دبیرکل جهاد اسلامی اضافه کرد: حاکمان عرب، سازش با اشغالگران را یک موضوع منطقی قلمداد کردند؛ اما برای صهیونیست ‌ها به معنای تسلیم شدن کشورهای عربی و اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی است.

النخاله در پایان طرح موسوم به ابتکار صلح عربی را مورد انتقاد قرار داد و از آن به عنوان پلی برای عبور برخی کشورهای عربی به سمت دشمن اسرائیلی تعبیر کرد.

به گفته النخاله در این کنفرانس عربی-اسلامی که روز شنبه و یکشنبه در حال برگزاری است، ۵۰۰ شخصیت از کشورهای عربی از جریان‌های فکری و سیاسی متعهد به آرمان فلسطین و خط مقاومت و ضد سازش هستند، شرکت دارند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا