امکان دسترسی به دامنه‌های بلاک‌چین با استفاده از تمامی مرورگرها فراهم شد


امکان دسترسی به دامنه‌های بلاک‌چین با استفاده از تمامی مرورگرها فراهم شد

ایتنا - این تنظیمات جدید که در نتیجه ادغام با Distributed Web Resolver از Cloudflare ممکن شده است به کاربران اجازه می‌دهد تا آدرس‌های وب crypto.(که تقریباً 500000 آدرس هستند)را از هر مرورگر وب و از هر مکان در جهان مشاهده شوند.

ثبت دامنه بلاک‌چین Unstoppable Domains از سرویس جدیدی رونمایی کرده است که دسترسی به وب سایت‌های غیرمتمرکز را برای هر کسی که دارای اتصال به اینترنت است، امکان پذیر می‌کند.

به گزارش ایتنا و به نقل از techradar، این تنظیمات جدید که در نتیجه ادغام با Distributed Web Resolver از Cloudflare ممکن شده است به کاربران اجازه می‌دهد تا آدرس‌های وب crypto.(که تقریباً 500000 آدرس هستند)را از هر مرورگر وب و از هر مکان در جهان مشاهده شوند.

تا کنون تنها راه دسترسی به این وب سایت‌ها استفاده از پلاگین یا مرورگری بود که به صورت پیش فرض از این دامنه پشتیبانی می‌کند. با این حال کاربران در این سیستم جدید می‌توانند با وارد کردن ادرس‌های .crypto در مرورگر خود به راحتی و مانند سایر دامنه‌ها به آن آدرس وارد شوند.
امکان دسترسی به دامنه‌های بلاک‌چین با استفاده از تمامی مرورگرها فراهم شد

دامنه‌های وب بلاک‌چین از لحاظ سنتی با بقیه همتایان خود متفاوت هستند، زیرا برخلاف اجرای مبتنی بر خرید اشتراک می‌توان آنها را با پرداخت یک بار هزینه خریداری کرد و همچنین آنها تحت نظارت هیچ مرجع متمرکز واحدی نیستند. به عنوان مثال دامنه‌های غیر متمرکز برخلاف نام دامنه‌های .com که در سرور قرار دارند و توسط سازمانی به نام Verisign مدیریت می‌شوند، روی بلاک‌چین عمومی قرار دارند.

گزارش‌های به دست آمده از Unstoppable Domains حاکی از آن است که این سیستم "یک مدل امنیتی جدید" ارائه می‌دهد، زیرا دارندگان این دامنه دیگر نیازی به نگرانی در مورد نقطه مرکزی خرابی که ممکن است توسط هکرها مورد سو استفاده قرار گیرد یا منجر به خرابی شود، ندارند.

متئو گولد به عنوان مدیر ارشد اجرایی Unstoppable Domains در این رابطه اظهار کرد که:« در زمانی که نقص امنیتی داده‌ها در عین مهم بودن حفظ حریم خصوصی و مالکیت دستگاه‌های دیجیتال بسیار رایج شده است، مرکز کنترل واحد توسط بسیاری از کمپانی‌ها و افراد مبتکر زیر سوال رفته است. این سیستم جدید متفاوت است و مرکز کنترل را به جایی که باید باشد یعنی دست کاربر می‌دهد.»

از مزایای دیگر این سیستم ان است که دارندگان کیف پول‌های ارز دیجیتال می‌توانند بدون به خاظر سپردن آدرس‌های طولانی و پیچیده از دامنه بلاک‌چین خود برای ارسال و دریافت رمزارز استفاده کنند. به این ترتیب ارسال کننده رمز ارز برای انجام این کار تنها کاغی است نام دامه شما را بداند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو