مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع شیوع ویروس جهش یافته شوند


مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع شیوع ویروس جهش یافته شوند

بوشهر- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به بیماری زایی بیشتر ویروس جهش یافته انگلیسی، مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلو شیوع این ویروس جهش یافته را بگیرند.

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تاکنون سه گونه مختلف جهش یافته از ویروس کرونا شامل برزیلی، آفریقایی و انگلیسی در دنیا شناسایی شده‌اند که مورد انگلیسی آن وارد کشور شده و استان‌های مختلفی را درگیر کرده‌است.

وی بیان کرد: بررسی‌ها نشان داده ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در فاصله زمانی کمتر با بیماری شدیدتر و مرگ و میر بیشتر افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی این قدرت را دارد که از برخی واکسن‌ها فرار کند.

به گفته خواجه ئیان ویروس جهش یافته انگلیسی با توجه به مشخصاتی که دارد، وضعیت هشدار را به سطح بالایی می‌رساند.

وی یادآور شد: هرچند تاکنون هنوز موردی از ویروس جهش یافته انگلیسی در استان بوشهر یافت نشده‌است اما عمده نگرانی ما از این بیماری جدید این است که با توجه به همسایگی این استان با خوزستان اگر گردش آن سرعت گیرد با توجه به تهاجمی تر بودن این ویروس نسبت به نوع قبلی اپیدمی ایجاد و بیشتر رده سنی پایین‌تر از ۴۰ سال درگیر می‌شوند.

خواجه ئیان تاکید کرد: در صورت هرگونه عادی انگاری و بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در فاصله زمانی بسیار کوتاهی اپیدمی جدید ایجاد می‌شود در همین ارتباط از برگزاری هر نوع مراسم و تجمعی باید جلوگیری شود چون تغییر رنگ کرونایی استان خوزستان می‌تواند زنگ خطری برای استان بوشهر به شمار آید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به افزایش ۱۱۰ درصدی موارد مثبت در استان بوشهر گفت: آمارها نشان می‌دهد میزان موارد مثبت در استان بوشهر از ۷۷۶ نفر در دی ماه به یکهزار و ۶۵۱ نفر در بهمن ماه رسیده است.

وی بیان کرد: روند افزایشی بیماری در استان بوشهر بیانگر بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی است و اگر این امر رعایت نشود این استان نیز خیلی زود به سرنوشت خوزستان مبتلا می‌شود.

خواجه ئیان تاکید کرد: مردم باید بدانند ویروس جهش یافته در کشور در حال گردش است و براحتی بر ویروس قبلی غبله می‌کند در این شرایط تنها با رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توان از شیوع ویروس جهش یافته که بیشتر جمعیت جوان و کودکان را تهدید می‌کند، گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت