قُلدربازی عجیب برخی مردان در برابر کرونا !


قُلدربازی عجیب برخی مردان در برابر  کرونا !

من جوانم کرونا نمی گیرم ، من ورزشکارم نهایتا کرونا بگیرم در حد یک سرماخوردگی است ، من بدن قوی دارم و محال است کرونا بگیرم ، این جملات عجیب و غریب را بارها و بارها از اطرافیان و بویژه مردانِ جوان شنیده‌ ایم، آدم‌هایی که فکر می کنند کرونا دربرابر بدن سالم و ورزشکار آنها کاری از پیش نمی برد و نهایتا در حد یک...

نگاهی به آمارها و وضعیت بیماران بستری و فوتی های کرونا نشان می‌دهد که این هیولای کوچک مرد و زن نمی شناسد، پیر و جوان هم نمی شناسد، ورزشکار و غیرورزشکار هم نمی شناسد و بسیاری جوانانِ ورزشکار با بدن های سالم و قوی به راحتی درگیر این بیماری شده و کار برخی به بیمارستان و بستری کشیده و برخی دیگر ظرف چند روز قربانی کرونا شده و از پای درآمده اند و همین حالا زیرخروارها خاک برای همیشه آرام گرفته اند.

متاسفانه چنین تفکراتی علی رغم فوتی های بسیار کرونا هنوز در جامعه و بویژه در میان مردان و بخصوص در رده سنی جوانان وجود دارد و این صحبت های عجیب و غریب همچنان از این افراد شنیده می شود.

دکتر بهزاد مهدویان متخصص بیماری های عفونی به مناسبت هفته ملی "سلامت مردان" در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیشتر مبتلایان و قربانیان کرونا از میان گروه مردان هستند، گفت: متاسفانه مردان به دلیل کم توجهی و غفلت نسبت به سلامت خود بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مردان به نسبت زنان چندان به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند نیستند و همین امر موجب شده که بیش از زنان به بیماری کرونا مبتلا شده و متاسفانه بیش از زنان قربانی این بیماری شوند.

مهدویان گفت: از طرفی موضوع دیگری که باعث شده مردان به نسبت زنان بیشتر قربانی کرونا شوند، عدم توجه آنها به درمان به موقع این بیماری است.

وی افزود: بسیاری مردان در برابر مراجعه به پزشک و درمان به موقع بیماری کرونا مقاومت کرده و متاسفانه زمانی مراجعه می کنند که بیماری شدت یافته و ریه های آنها را تا حد زیادی درگیر کرده و همین امر موجب می شود که بیشتر فوتی های کرونا از میان مردان باشد.

مهدویان به تفکرات عجیب برخی مردان جوان در خصوص بیماری کرونا اشاره کرد وافزود: برخی افراد به اصطلاح در برابر بیماری کرونا قلدری کرده و مدعی هستند که چون جوان و ورزشکار هستند به این بیماری مبتلا نمی شوند و یا نهایتا مثل یک سرماخوردگی ساده آن را پشت سر می گذرانند و این درحالی است که بستری های کرونا و فوتی ها چیز دیگری نشان می دهد و آن این است که کرونا پیر و جوان و ورزشکار و غیرورزشکار نمی شناسد و می تواند برای همه افراد خطرناک باشد.

این متخصص بیماریهای عفونی به تجربه شخصی خود در این زمینه اشاره کرد وافزود: خودم به عنوان یک پزشک متخصص اوایل شیوع این بیماری با توجه به اینکه بدن سالمی دارم و تغذیه مناسب داشته و اهل ورزش هستم تصورم این بود در حد یک سرماخوردگی به این بیماری مبتلا شوم، اما با ابتلا به کرونا چند هفته ای زمین گیر شده و در بیمارستان بستری شدم و به تجربه دریافتم این بیماری معیار مشخصی برای درگیری افراد ندارد و برای همه می تواند خطرساز شود.

مهدویان گفت: تمام افراد از مرد و زن گرفته تا پیر و جوان باید مراقبت های لازم را در برابر کرونا انجام داده و هیچ کس نباید احساس ایمنی در برابر این بیماری داشته باشد.

وی به شناسایی برخی موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در کشور هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه این ویروس جدید جهش یافته تمایل زیادی به درگیری قشر جوان و نوجوان و کودکا دارد، بنابراین افراد در این سنین باید مراقبت های بهداشتی بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد