جمع‌آوری 17 میلیارد تومان زکات در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد


جمع‌آوری 17 میلیارد تومان زکات در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 17 میلیارد تومان زکات در سال جاری در استان جمع‌آوری‌شده است.

"قباد مبشری" افزود: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های همه‌جانبه و رهنمودهای شورای زکات، همکاری‌های ائمه جمعه، بسیج، گروه‌های جهادی و مراکز خیریه ۱۷ میلیارد تومان زکات واجب، مستحب و فطریه در سال جاری در استان برای کمک به نیازمندان جمع‌آوری شد.
وی با اشاره به اینکه میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: بیش از ۶۸ درصد زکات امسال برای امور محرومان و ۳۲ درصد دیگر در زمینه پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده ۲۸۳ میلیون تومان در زمینه جهیزیه نیازمندان، ۱۶ میلیون تومان کمک درمانی، ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در زمینه تحصیلی، ۳۹ میلیون ریال در زمینه مرمت و بازسازی مسکن مددجویان، شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک‌معیشت مددجویان و نیازمندان و مابقی نیز در زمینه پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.
مبشری تاکید کرد: این میزان زکات جمع‌آوری‌شده در ۳۲۸ روستای زکات دهنده و تلاش ۶۲۲ عامل زکات، ۳۸ مبلغ و مساعدت بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر مؤدی زکات در قالب زکات واجب مال و فطریات، مستحب و کفارات نقد و کالا جمع‌آوری و به‌ تناسب نوع نیازمندی نیازمندان در سطح استان هزینه شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، جلسه شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل امور اجرایی زکات کشور، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یاسوج و اعضای شورای زکات استان برگزار شد.
گفتنی است؛ در پایان این جلسه حکم رئیس شورای زکات کهگیلویه و بویراحمد از طرف "آیت ‌الله سیدرضا تقوی" رئیس شورای عالی زکات کشور به "حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر تقوی" امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان ابلاغ و از ائمه جمعه استان و رؤسای ادارات کمیته امداد منطقه دو، ممبی و بهمئی به عنوان ادارات برتر در حوزه زکات تجلیل شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان