نظارت بر واحدهای قالیشویی در چهارمحال و بختیاری تشدید شد


نظارت بر واحدهای قالیشویی در چهارمحال و بختیاری تشدید شد

شهرکرد- ایرنا- رییس اتاق اصناف چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به قرارگرفتن در روزهای پایانی سال و فرارسیدن روزهای خانه‌تکانی، نظارت بر واحدهای قالیشویی استان افزایش یافته است.

نجف کریمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه تعداد واحدهای فعال قالیشویی در استان کمتر از ۵۲ واحد است از این‌رو شرایط برای تشکیل اتحادیه قالیشویی در استان فراهم نیست و واحدهای فعال در این حوزه زیر نظر اتحادیه فرش دستباف و ماشینی استان قرار دارند.

وی ادامه داد: هم‌اینک ۱۰ واحد قالیشویی در شهرستان شهرکرد و هشت واحد دیگر در سایر شهرستان‌های استان فعال است.

کریمی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر فعالیت واحدهای قالیشویی فعال در استان در روزهای پایانی سال، تصریح کرد: با توجه به تعداد شکایت‌های مردمی از واحدهای قالیشویی، اما سعی شده است با میانجی‌گری این شکایات را حل و فصل شود و واحدهای نیز که با شکایت مردمی مواجه می شوند، درصدد جبران خسارت‌های وارده بر مشتریان برآمده و از پلمب واحدهای خود جلوگیری کنند.

رییس اتحادیه فرش دستباف و ماشینی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیشترین آسیب مراحل شست‌وشو در واحدهای قالیشویی متوجه فرش‌های ماشینی است، اظهار داشت: از آنجا که فرش‌های ماشینی‌ با الیاف مصنوعی بافته می‌شوند زمانی که این الیاف با پودر کلر تماس پیدا کند، دچار آسیب می‌شود.

کریمی ادامه داد: برخی فرش‌ها نیز از قبل دارای عیب و آسیب‌دیدگی هستند و قالیشویی‌ها قصوری در این خصوص ندارند که تشخیص این موضوع با کارشناسان اتحادیه فرش دستباف و ماشینی است.

وی با بیان اینکه نرخ‌های مصوب سال ۹۹ به تمامی واحدهای قالیشویی ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: نرخ شست‌وشوی هر مترمربع فرش ماشینی و دستباف متفاوت است و این نرخ جدای از هزینه حمل و نقل فرش است که بطور مثال قیمت شست و شوی هر مترمربع فرش ماشینی بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن