مصوبه نشست خدمات سفر نوروزی با توجه به شیوع کرونا در یزد اجرا می شود


مصوبه نشست خدمات سفر نوروزی با توجه به شیوع کرونا در یزد اجرا می شود

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: برنامه ریزی ها و مصوبه های نشست خدمات سفرهای نوروزی با توجه به شرایط استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا و ابتلای افراد به بیماری کووید 19 اجرا می شود.

به گزار ش ایرنا محمدعلی طالبی دوشنبه شب در نشست مدیریت خدمات سفر استان افزود: به دلیل وضعیت موجود ممکن است محدویت های بیشتری در ایام تعطیلات نوروزی برای ورود مسافران اعمال شود.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال‌یزد به عنوان نمونه آزمایشی(پایلوت) سفرهای ایمن در کشور انتخاب شد، افزود : این امید شکل گرفت که صنعت گردشگری مبتنی بر شرایط ایمن در این استان فرهنگی و تاریخی فراهم می شود.

وی تصریح کرد: اکنون شرایط ناپایداری در زمینه شیوع ویروس کرونا در استان وجود دارد، متاسفانه از این منطر تهدیدهایی در برخی استان‌های کشور هم دیده شد، ممکن است شرایط استان را تغییر دهد.

طالبی با اشاره به هشدار دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به ایجاد شرایط مشابه در برخی استان‌ها همانند خوزستان در جنوب غربی کشور، افزود: از جمله استان‌هایی که به آن اشاره شد، یزد است که بعد از یک تا ۲ هفته آینده از خوزستان این احتمال وجود دارد که ابتلای افراد به کرونای جهش یافته نوع انگلیسی در آن مشاهده شود.

وی خاطرنشان کرد: « تلاش خود را می کنیم، تا دچار شرایط یادشده نشویم، البته موضوع پیش بینی شد،گرچه مجموع بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان در ۲ هفته اخیر افزایش پیدا نکرد، اما مراجعه تعداد بیماران سرپایی روند افزایشی دارد که این موضوع نگران کننده است.»

طالی با اشاره به شیوع کرونا از نوع انگلیسی و تهدیدهای آن گفت: ثبت مواردی از شیوع این ویروس نگرانی هایی در کشور ایجاد کرد و برای پیشگیری از آن باید این مورد را در استان مدیریت کرد که در ستاد استانی پیشگیری از ویروس کرونا این مورد دنبال می شود.

وی تصریح کرد: اگر شرایط برای پذیرش مسافر در ایام نوروز در استان فراهم شود حتما مسافران باید قبل از سفر، اقامت خود را رزور کند در غیر این صورت از ورود آنها جلوگیری می شود.

استاندار یزد ادامه داد:همچنین اعمال محدویت های بیشتر در رابطه با اسکان مسافران به صورت اقامت غیررسمی بررسی می شود، البته شرایط پذیرش مسافران در این استان بستگی به شرایط شیوع کرونا دارد.

طالبی اضافه کرد: اجازه برپایی چادرمسافرتی در هیچ مکانی به کسی داده نمی شود و اقامتگاه های غیرمجاز هم از سوی ماموران فرماندهی انتظامی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد رصد و نسبت به پلمب چنین مراکزی اقدام می شود.

به گفته استاندار یزد با وجود تعدادی کمپ های کویری در استان به عنوان یکی از ظرفیت های استان علاوه بر رعایت دستور العمل های بهداشتی باید نسبت به مسایل فرهنگی هم توجه شود و صاحبان این فضاهای گردشگری متعهد به اجرای ضوابط و موزاین قانونی هستند.

همچنین مدیرکل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد در این نشست گفت: با گذشت یکسال از شیوع ویروس کرونا، تمامی فعالیت های حوزه سفر تعطیل شد ،طوری که مسوولان اماکن گردشگری و اقامتی فعالیت خود را متوقف کردند.

سید مصطفی فاطمی افزود : این روند ادامه داشت تا اینکه ۲ ماه قبل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد تدابیری در تعیین مقاصد اقامتی با عنوان «مقاصد ایمن » فعالیت خود را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: این طرح، طرح بسیار خوبی است ، نتایج آن در مجموعه گردشگری استان دیده می شود که مراکز اقامتی واجد شرایط، با حداقل ظرفیت در حال فعالیت است.

فاطمی خاطر نشان کرد: هم اکنون از ۱۱ هزار و ۷۰۰ تخت اقامتی در استان ۶ هزار تخت فعال است.

وی با بیان اینکه در طرح یادشده دستور العمل های بهداشتی در واحدهای یادشده رعایت می شود، افزود: در تعدادی از این واحدها امکان اقامت به دلایلی نیست، و فعالیتی هم ندارد.

فاطمی افزود: اکنون در زمینه سفرهای نوروزی نگرانی هایی وجود دارد و ممکن است سفرهای حجمی در این ایام بروز کند.

وی خاطرنشان کرد: البته پذیرش،مسافر در این ایام بستگی به شرایط استان دارد که در صورت پذیرش در مرحله نخست سلامت مردم و مسافران و در مرحله دوم رونق صنعت گردشگری مد نظر است.

همچنین معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در این نشست گفت: امسال کمیته‌های خدمات سفر در قالب طرح مدیریت سفرهای ایمن فعالیت دارد.

هما خورشیدی افزود: تمهیدات لازم در استان در قالب این طرح ،فعالیت مجدد کمیته‌ها برای ارایه خدمات سفر است طوریکه مشکلی برای مردم و کسانی که به یزد سفر می‌کنند، پیش نیاید.

وی خاطرنشان کرد:مجموعه هر دستگاهی بنا به وظیفه ذاتی یکسری فعالیت‌ها و مسوولیت‌هایی را باید انجام دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد ادامه داد: کسانی که قصد سفر دارند، می‌توانند در قالب سفرهای گروهی و سازمان یافته از سوی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری سفرشان را انجام دهند.

به گفته خورشیدی بحث کنترل ترددها با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی انجام می شود، در صورتیکه شرایط برای سفر ایمن باشد، سفرهای نوروزی انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی