استاندارد سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی قم اجرایی می‌شود


استاندارد سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی قم اجرایی می‌شود

قم - ایرنا - مدیرکل استاندارد قم گفت: برنامه استاندارد سازی مصرف انرژی به منظور ارتقا بهره‌وری و مدیریت بهینه در واحدهای تولیدی قم اجرایی می‌شود.

مجید آوری فرد روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: بخش صنعت از جمله حوزه‌های مهم اقتصادی قم است و رعایت استانداردهای مورد نظر پیرامون مصرف انرژی در واحدهای صنعتی استان می‌تواند عامل توسعه بیش‌ازپیش آن با استفاده از منابع و ظرفیت‌های موجود باشد.

وی افزود: بر این اساس، بهره‌برداران صنایع انرژی بر و واحدهای صنعتی بزرگ مستقر دراستان که مصرف آب،‌ برق و گاز در آن‌ها قابل توجه است در صورت رعایت استانداردهای مورد نظر و بهره‌گیری از تجهیزاتی که در جریان تولید به انرژی کمتری نیاز دارد،‌ تشویق و در غیر این صورت با استفاده از ابزارهای قانونی موجود به سمت استفاده صحیح از منابع انرژی هدایت خواهند شد.

وی ادامه داد: استانداردسازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی استان بسیار مهم است و به طور حتم بهره‌برداران با مشاهده تاثیر این راهبرد در کاهش هزینه‌های جاری خود که منجر به پایین آن قیمت تمام شده و افزایش رقابت پذیری محصولات در بازار می‌شود، از آن استقبال خواهند کرد.

آوری فرد گفت: همچنین باید تلاش کرد که محصولات صنعتی تولید شده درقم همزمان با رعایت استانداردهای کیفی و مرغوبیت بالا، دارای پایین‌ترین میزان مصرف انرژی باشد تا در رقابت با کالاهای خارجی بتواند بازار را به‌دست آورد.

وی بیان کرد: درصورتی که رقابت مثبت پیرامون استاندارد سازی هر چه بیشتر مصرف انرژی در میان صنعتگران و تولیدکنندگان استان نهادینه شود، شاهد افزایش کمی وکیفی محصولات تولید شده در قم به صورت روزافزون خواهیم بود.

۳۷۹ واحد تولیدی فعال در استان استاندارد اجباری دارد و محصول‌ آن‌ها برای عرضه به بازار باید دارای شرایط و کیفیت تعیین شده باشد؛ همچنین یکهزار و ۶۲ محصول تولید شده در استان نیز مشمول استاندارد اجباری است و بازرسان اداره کل استاندارد قم و نهادهای همکار آن بر نحوه تولید این محصول‌ها و رعایت شرایط کیفی تعیین شده، نظارت دقیق و مستمر دارند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۹ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان