30 میلیارد ریال اعتبار به تهیه بذر دانه‌های روغنی اختصاص یافت


30 میلیارد ریال اعتبار به تهیه بذر دانه‌های روغنی اختصاص یافت

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی سیستان و بلوچستان گفت: امسال 30 میلیارد ریال اعتبار از سوی این نهاد برای تغییر الگوی کشت و توسعه کشت‌های قراردادی به تهیه و توزیع بذر دانه‌های روغنی، شبدر و ذرت دانه‌ای در این استان اختصاص یافته است.

امیرحمزه شهریاری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شرکت تعاونی تولید پشتیبان کشاورزان برای توسعه بخش کشاورزی است، اظهارداشت: تعاونی تولید به عنوان یک پشتیبان در مسیر توسعه بخش کشاورزی در کنار مجموعه سازمان جهادکشاورزی استان فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار این تعاونی اقدام به پرورش گل و گیاهان زینتی کرده به طوریکه با همکاری مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مشغول تولید و تکثیر قلمه، نهال، گل فصلی و گیاهان آپارتمانی است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی نیز طرح الگویی گیاهان دارویی در سطح ۴٠٠ هکتار که بصورت توافقی در اختیار کشاورزان استان قرار داده شده و کشاورزان پس از برداشت محصول هزینه نهاده‌ها را به این تعاونی پرداخت می‌کنند.
وی خرید زیتون باغداران و استحصال روغن زیتون در سیستان و بلوچستان، تهیه انواع نهاده و نهال برای کشاورزان را از دیگر فعالیت تعاونی تولید در این استان برشمرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم