افزون‌بر یک میلیون و 897 هزار مسافر در سیستان و بلوچستان جابجا شدند


افزون‌بر یک میلیون و 897 هزار مسافر در سیستان و بلوچستان جابجا شدند

زاهدان- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و 897 هزار و 726 نفر مسافر امسال در قالب 221 هزار و 247 سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده‌ای شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری کرایه برون شهری در حوزه این اداره‌کل جابجا شدند.

تیمور باقری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: جابجایی مسافر این مدت در استان نسبت به مشابه پارسال با ۲ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۷۳۳ مسافر و ۲۹۰ هزار و ۶۹۸ سفر کاهش ۳۴ درصدی در جابجایی مسافر و ۲۴ درصدی در تعداد سفر را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل مسافر ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجراست.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: همچنین بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری بوده و این تصمیم در مورد سرنشینان و مسافران اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌های بین شهری نیز صدق می‌کند.

وی از استعلام وضعیت سلامت مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و افزود: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اول آذر امسال مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی ملزم به استعلام وضعیت سلامت خود در سامانه www.smartcard.rmto.ir شدند.

باقری خاطرنشان کرد: هم‌اینک۲ هزار و ۵۹۲ راننده مسافری فعال، ۸۹۹ دستگاه ناوگان اتوبوسی، هزار و ۴۴۹ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۷۵۰ دستگاه ناوگان سواری فعال در سیستان و بلوچستان به هموطنان خدمات ارائه می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی