وظیفه ما بازاریابی و بازارگرمی برای مشاغل استان است


وظیفه ما بازاریابی و بازارگرمی برای  مشاغل استان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: وظیفه ما این است که در زمینه بازاریابی و بازارسازی ، بازارگردانی و بازارگرمی تلاش نماییم تا فعالیت مشاغل استان رونق پیدا کند.

علیرضا شریفی نژاد در جلسه شورای تخصصی اشتغال استان ضمن قدردانی از گزارش های ارائه شده توسط مدیران حوزه اشتغال و اقتصاد در استان اظهار کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که استان در پایان سال در حال رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده می باشد.

وی با بیان این که باید واقعیت ها با آنچه عنوان می‌شود با هم انطباق داشته باشند، اضافه کرد: ما باید رویکرد جلسات و نوع نگاه خود به موضوع اشتغال را با یک دید جدید بررسی و تحلیل کنیم .

شریفی نژاد تصریح کرد: باید مشکل تامین نیروی کار در استان را با همکاری و تعامل تمام دستگاه‌های علمی و پژوهشی بررسی و برای آن راهکاری مناسب پیدا کنیم.

معاون اقتصادی استاندار با تاکید بر ضرورت تغییر اساسی در نوع گفتمان و نحوه برگزاری جلسات تخصصی کارگروه اشتغال گفت: باید کسب و کارهای موجود استان به گونه‌ای معرفی شوند تا کارجویان بدانند که چه مشاغلی وجود داشته و نیازهای استان چیست ؟ باید نوع نگاه ما به اشتغال و کسب و کار تغییر کند.

شریفی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود از بانک ها به منظور همکاری مطلوب با شورای اشتغال استان تشکر کرد و گفت: بانک‌ها در بحث جذب اعتبارات مشاغل خانگی همکاری خوبی را ارائه کرده و موفق شده ایم تا کنون ۹۳ درصد از این اعتبارات را جذب کنیم.

وی با اشاره به اجرای موفق و دقیق طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان ادامه داد: با گزارش های ارائه شده از سوی جهاددانشگاهی استان، مشخص است که استان سمنان در اجرای این طرح ملی پیشتاز بوده است و با افزایش قابل ملاحظه ی سهمیه استان در فاز اول، کارنامه خوبی داشته است.

معاون اقتصادی استاندار سمنان تأکید کرد: انشاءالله با تلاش جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان سمنان، فاز دوم و سوم این طرح نیز با عملکرد مناسب انجام شود، طرح ملی مشاغل خانگی از جمله طرح های موفق و کارآمد است و نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

شریفی نژاد بر ضرورت حمایت جدی از مشاغل خانگی با ارائه تسهیلات ویژه و خرید محصولات تأکید کرد و گفت: در فاز دوم و سوم این طرح که توانمندسازی و اتصال به بازار است، از تمام پیشرانها که در این طرح معرفی شوند جهت توانمندسازی با ارائه تسهیلات ویژه حمایت خواهد شد، همچنین به تمام ادارات و دستگاه های اجرایی نیز ابلاغ می کنیم برای خرید محصولات جهت اتصال به بازار و بازارگرمی این مشاغل حتماً همکاری داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت انجام کار پژوهشی و علمی در حوزه اشتغال خواستار انجام این مهم توسط اساتید و کارشناسان دانشگاهی و صنعتی استان شد و اظهار کرد: ظرفیت‌های شغلی موجود در استان باید از طریق رسانه ملی و فضای مجازی معرفی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق