درمان‌بستر، همچنان بی‌بستری


درمان‌بستر، همچنان بی‌بستری

رومشکان سال 92 با جدایی از کوهدشت به شهرستان تبدیل شد و لرستان را به عدد 11 شهرستان رساند.

این شهرستان تازه تاسیس که مطابق سرشماری سال ۹۵ حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد با مشکلات زیادی در بحث زیرساخت‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد که به مرور زمان برخی از آنها یا تامین شد یا برای فراهم کردن زیرساخت‌ها اقداماتی انجام شد.

یکی از مشکلات اصلی این شهرستان نبود بیمارستان است و چون به گفته مسئولان امکان احداث بیمارستان وجود نداشت، پروژه مرکز درمان بستر۳۲ تختخوابی، بهمن ۹۶ در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع کلنگ‌زنی شد.

استارت احداث این مرکز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد برکت و با اهدای یک زمین از طرف خانواده خیر رومشکانی زده شد و در زمان کلنگ‌زنی، سخنرانان از روز تاریخی برای رومشکان سخن گفته بودند اما این درمان‌بستر هم زخم‌های رومشکان را درمان نکرده است.

امسال برای افتتاح این مرکز صحبت‌های زیادی شنیده شد و کار به جایی رسید که استاندار لرستان ورود و یک تیم را مامور بررسی وضعیت این مرکز کرد که شرایط افتتاح را دارد یا نه!

دانشگاه علوم پزشکی لرستان بر افتتاح این مرکز تاکید داشت اما مسئولان رومشکان آن را فاقد امکانات لازم برای افتتاح می‌دانستند و چالش‌های زیادی ایجاد و سرانجام خرداد ۹۹ افتتاح شد.

نعمت‌الله دستیاری فرماندار رومشکان در خصوص آخرین وضعیت این پروژه به ایسنا گفت: با توجه به کمبود امکانات، این مرکز به آن حدی نرسیده که امکان "بستری" را داشته باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال تست کرونا در این مرکز گرفته می‌شود اما اگر کسی نیاز به بستری داشته باشد به شهرستان‌های همجوار اعزام خواهد شد.

دستیاری تاکید کرد: تجهیز این مرکز و فراهم کردن شرایط مناسب یکی از مطالبات بحق مردم رومشکان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گورهای جمعی و اجساد خاکستر شده در غزه؛ نماد توحش صهیونیسم