با ورزش روح و جسم، همزمان قدرتمند می شود


با ورزش روح و جسم، همزمان قدرتمند می شود

مربی و داور بین المللی کاراته استان همدان گفت: با ورزش نه تنها جسم، بلکه روح نیز به تکامل رسیده و قدرتمند می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ یکی از چهره‌های موفق حوزه ورزش، مربی، پیشکسوت و داور بین‌المللی کاراته شوتوکان استان همدان در گفتگو با خبرآنلاین با اعلام مطلب فوق افزود: ورزش، سرمایه ای تمام نشدنی برای همه عمر محسوب می شود.

دکتر مرتضی مصباح که به تازگی موفق به دریافت دان ۷ کاراته سبک شوتوکان jks از فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران شده است، خاطرنشان کرد: کاراته هنرجوانمردان است و من خداوند را شاکرم که این ورزش باعث درک عمیق از فلسفه زندگی و مشوقی برای رشد علمی من شده است.

وی که بیش از ۳۶ سال سابقه فعالیت مستمر در رشته کاراته را دارد، می گوید: با ورزش می توان مسائل و مشکلات زندگی را بهتر مدیریت کرد، چرا که شما وقتی قدرت جسم داشتید به همان اندازه روح قدرتمندی هم، خواهید داشت.

وی در پاسخ به این سوال که از چه سالی فعالیت در عرصه ورزش را آغاز کرده است، گفت: من از سال ۶۳ به صورت حرفه ای وارد رشته کاراته شده و در سال ۷۰ به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

استاد مرتضی مصباح که دارای عناوین کشوری در مسابقات مختلف از رده جوانان تا پیشکسوتان است، افزود: ازسال ۷۰ به بعد همزمان با اخذ درجه داوری ممتاز ملی، در مسابقات بین المللی داوری نیز شرکت کرده ام.

قهرمان و نایب قهرمان پیشکسوتان درمسابقات بین المللی کاراته، یادآور شد: تربیت صدها هنرجوی کاراته در تمامی رده های سنی از نونهالان تا پیشکسوتان در قسمت کاتا و کومیته و کسب مقامهای درخشان این افراد در مسابقات کشوری و بین المللی از افتخارات عمر ورزشی من محسوب می شود.

لازم به ذکر است، شیهان مرتضی مصباح هم اکنون نایب رئیس هیات کاراته استان همدان، مسئول انجمن کاراته دانَش آموزی استان، مربی تیم کاراته استان و مسئول سبک شوتوکان jks استان همچنین رئیس امور اداری و کارگزینی ناحیه دو آموزش و پرورش همدان است.

کد خبر 1489213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)