ستاد دیه پرچمدار آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است


ستاد دیه پرچمدار آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است

کرمان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ستاد دیه پرچمدار و متولی اصلی آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است گفت: طی سال جاری در قالب نهضت آزادسازی زندانیان در مکتب حاج قاسم موفق به جلب همکاری مجموعه‌های متعدد در راستای آزادی این افراد شدیم.

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز سه شنبه در نشست هیات امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اجرای چهارمین مرحله نهضت آزادی زندانیان در مکتب حاج قاسم به مناسبت روز پدر و برگزاری جشن های گلریزان در ماه مبارک رمضان افزود: چهارمین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی در مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر با آزادی ۲۰ مددجوی زندان های استان اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: ستاد دیه استان کرمان تجربیات بسیار خوبی برای برگزاری جشن های گلریزان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دارد لذا از این رو باید برنامه ریزی های لازم برای برگزاری جشن های گلریزان صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: ستاد دیه پرچمدار و متولی اصلی آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است و در سال جاری در قالب نهضت آزادسازی زندانیان در مکتب حاج قاسم موفق به جلب همکاری مجموعه های متعدد از جمله اقشار مختلف بسیج، سپاه، مجمع مداحان و سایر مجموعه ها شده و اقدامات بسیار خوبی را در راستای اجرای ماموریت های قانونی خود به انجام رسانده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ادامه داد: کمک های مردمی به ستاد دیه در قالب جشن های گلریزان، نشان دهنده پایگاه اجتماعی اقدامات این ستاد و موجب برکت بسیار زیادی در اجرای برنامه های مورد نظر در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان نیز گفت: به مناسبت ولادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) زمینه آزادی ۲۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد استان کرمان فراهم شده است.

سید حجت الله موسوی قوام افزود: مجموع بدهی این مددجویان ۱۵ میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومان بوده که ۱۴ میلیارد تومان جلب رضایت شکات انجام شده و تعدادی از مددجویان نیز توان پرداخت بخشی از بدهی خود به مبلغ ۴۲۳ میلیون تومان را داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور آزادی ۲۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد زندان های استان کرمان به مناسبت روز پدر، ۳۸۵ میلیون تومان تسهیلات نیز پرداخت شده است و تعدادی نیز با استفاده از کمک های ویژه ستاد دیه مرکز آزاد خواهند شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۷ مددجوی جرائم غیرعمد در زندان های استان کرمان حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان