وزیر بهداشت از کارکنان بهشت زهرا دلجویی کند/ انتقاد از سخنان رئیس شورای عالی استانها


وزیر بهداشت از کارکنان بهشت زهرا دلجویی کند/ انتقاد از سخنان رئیس شورای عالی استانها

امینی گفت: گلایه مندی خود و اعضای شورای شهر را از سخنان نسنجیده وزیر بهداشت که موجب گله همکاران ما در بهشت زهرا شد، ابراز می‌کنم.


امینی گفت: گلایه مندی خود و اعضای شورای شهر را از سخنان نسنجیده وزیر بهداشت که موجب گله همکاران ما در بهشت زهرا شد، ابراز می‌کنم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: گلایه مندی خود و اعضای شورای شهر را از سخنان نسنجیده وزیر بهداشت که موجب گله همکاران ما در بهشت زهرا شد، ابراز می‌کنم.

وی ادامه داد: این عزیزان در بهشت زهرا و آرامستان‌های دیگر در یک سال اخیر بدون هیچ چشم داشتی در نهایت گمنامی با کمترین امکانات اجازه ندادند امور مرتبط با کفن و دفن بر زمین بماند.

امینی اضافه کرد: این در حالی است که در بقیه کشور‌ها با کندن گور‌های دسته جمعی اموات را مدفون می‌ساختند، اما سخنان وزیربهداشت درخصوص واکسیناسیون این افراد، آب سردی بر پیکر آن‌ها بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امیدواریم وزیر بهداشت بابت سخنان خود، اقدامات لازم جهت دلجویی از این افراد با اعلام جدول زمانی واکسبناسیون اولویت دار را انجام دهد.

امینی با اشاره به روز مهندس افزود: امروز پنجم اسفندماه، بزرگداشت دانشمند بزرگ و جامع‌الاطراف کشورمان، خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس است. این روز را به جامعه مهندسین کشور، مهندسین عزیز همکار در شورا و بدنه شهردای تهران که جمعیت قابل توجهی از شاغلین و خدمتگذاران در مجموعه مدیریت شهری تهران را تشکیل می‌دهند، تبریک می‌گویم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هفته وکیل مدافع گفت: یکم تا هفتم اسفندماه هفته وکیل مدافع است، استقلال نهاد مدنی و دیرپای کانون وکلا یادگار ماندگار زنده‌یاد محمد مصدق و از لوازم و الزامات دادرسی منصفانه در نظام قضایی است.

وی گفت: علی‌رغم قدمت و اهمیت فراوان استقلال نهاد وکالت و اینکه ضرر عدم استقلال این نهاد مدنی در نهایت متوجه همه شهروندان و اهالی جامعه فارغ از شغل و سمت و جایگاه اجتماعی می‌شود، متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تضعیف همه‌جانبه این نهاد به‌بهانه‌های مختلف هستیم و امیدوارم مجلس محترم و شورای نگهبان اسیر برخی شیطنت‌ها در تضعیف نهاد وکالت به‌بهانه نظارت نشوند تا با دستاویز نظارت بیشتر که البته نظارت لازمه تداوم صحت عملکرد هر نهادی است، استقلال وکیل و کانون وکلا و در نتیجه حق دفاع شهروندان که ریشه در اصل سی و پنجم قانون اساسی دارد، لطمه نبیند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا افزود: گفتنی است وکلای دادگستری در سراسر کشور سالیانه صد‌ها هزار مشاوره و ده‌ها هزار وکالت رایگان به شهروندان کمتر برخوردار اقتصادی ارائه می‌دهند و اداره معاضدت کانون‌های وکلا در همه ایام سال حتی در شرایط سخت کرونایی خدمات رایگان حقوقی و وکالتی به شهروندان ارائه می‌دهد که متاسفانه افکار عمومی چندان که باید از این خدمات اطلاع ندارند.

وی تاکید کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی دشوار بخش قابل توجهی از جامعه، در راستای دسترسی هرچه بهتر و بیشتر شهروندان به خدمات حقوقی و تحقق دسترسی به وکیل و دادرسی منصفانه، جادارد که این خدمات رایگان که بخشی از حقوق شهروندی هستند هرچه بهتر و بیشتر از طرق مختلف از جمله بیلبورد‌های شهری به جامعه معرفی شود.

امینی در پایان با اشاره به سخنان اخیر رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: بی‌حرمتی و بی احترامی به منتخبین شهروندان در حقیقت بی‌حرمتی به رای میلیونی شهروندان تهرانی و اعضای شورای شهر تهران است؛ امیدوار هستیم با حرف‌های نسنجیده و سخنانی که در شان و جایگاه افرادی که به طرق مختلف جایگاهی را به دست آورده‌اند، اسباب نارضایتی شهروندان و منتخبان را فراهم نسازیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج