لزوم اختصاص تخت کودک در بخش آی سی یو بیمارستانها


لزوم اختصاص تخت کودک در بخش آی سی یو بیمارستانها

احساس خطر از وخامتِ اوضاع در همسایگی لرستان و هشدار نسبت به احتمال مبتلا شدن کودکان

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، جلسه ی ستاد مدیریت کرونا الیگودرز با حضور فرماندار و معاونان و بخشداران ، امام جمعه ، دادستان ، فرمانده سپاه و مدیران اجرایی شهرستان تشکیل گردید و در آن به بسیج همگانی همه ی امکانات در جهت اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع بحران و موج چهارم کرونا تاکید شد .

صالحی دادستان الیگودرز ضمن هشدار نسبت به تردد های بیشمار بین استان های لرستان و خوزستان گفت: در حوزه قضایی شهرستان مراجعات از سوی هموطنان خوزستانی زیاد است و لازم است تمهیداتی اتخاذ شود که از این ترددها حتی الامکان جلوگیری شود .

صالحی با توجه به خطر برگزاری مراسم فاتحه خوانی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی اذعان کرد که به دلایل وابستگی های قومی و ارتباطات فامیلی بین دو استان متاسفانه حضور شهروندان خوزستانی در اینگونه مراسمات چشمگیر است که می بایست ترتیبی اتخاذ شود که جلوی برگزاری اینگونه مراسمات پرجمعیت گرفته شود .

ایشان تذکری هم در مورد کوچ زودهنگام عشایر و خطر احتمال انتقال بیماری توسط کوچ های فصلی دادند.

*بیمارستان های الیگودرز فاقد تخت آی سی یو ویژه کودکان هستند

سرهنگ برامکی فرمانده سپاه الیگودرز نیز ضمن تقدیر از رسانه ها و نقش ویژه ی آنها در پیشگیری و مقابله با کرونا به تشریح عملکرد نیروهای فعال در طرح شهید سلیمانی پرداختند و این طرح را فرصت خوبی برای نشان دادن ظرفیت بالای کارهای جهادی و مردمی دانستند .

سرهنگ برامکی افزود : با توجه به اینکه کرونای انگلیسی بیشتر کودکان را درگیر می کند باید آن را جدی بگیریم، متاسفانه بیمارستانهای الیگودرز فاقد تخت آی سی یو ویژه کودکان هستند و این زنگ خطر را برای همه به صدا درآورده است.

رمضانی رییس پلیس راهور الیگودرز با اعلام اینکه منع تردد وسایل نقلیه از ساعت ۲۱ لغایت ۳ صبح همچنان در این شهرستان برقرار است ، از اعمال جریمه ی ۲۰۰ هزار تومانی برای ۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه در راستای اجرای این طرح خبر داد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام سرلک امام‌جمعه الیگودرز نیز گفت : عدم رعایت دستورالعمل های کرونایی، یعنی تعطیلی کسب و کار مردم ، که این موضوع تکرارِ دردآور غمنامه و ضرر مردم است، لذا باید از همه ظرفیت ها برای پیشگیری و اطلاع رسانی به مردم استفاده کنیم.

*هیچ قدرتی بالاتر از رسانه و اطلاع رسانی نیست

در ادامه این جلسه نعمتی فرماندار الیگودرز ضمن اذعان به این نکته که هیچ قدرتی بالاتر از رسانه و اطلاع رسانی نیست و می بایست از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود، افزود : طرح شهید سلیمانی یکی از موفق ترین طرح ها در کنترل بیماری کرونا بوده و همه باید به مجریان این طرح کمک کنند. فرماندار الیگودرز در پایان بر ضرورت عدم برگزاری مراسم دینی و مذهبی با جمعیت بالا، جلوگیری از مراسم ترحیم و جشن های عروسی که بدون رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود ، نظارت دقیق بر بازار و مکانهایی که خدمات ارائه می کنند، عدم حضور مدیران در ترحیم و عزاداری ها، برگزار نشدن کلاس های غیر ضروری، بررسی راهکارهای جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر و تشکیل ستاد مدیریت کرونا در سطح بخش ها، تاکید کرد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی