ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم هستند/ مطالبه‌گری حقوق ایران در دفاع مقدس عقلانی و قانونی است


ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم هستند/  مطالبه‌گری حقوق ایران در دفاع مقدس عقلانی و قانونی است

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز مطالبه‌گری نسبت به حقوق ایران در خصوص دفاع مقدس عقلانی، شرعی، قانونی و حقوقی است.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، صبح سه شنبه در همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس اظهار کرد: کار پژوهشی نسبت به دفاع مقدس یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، قرائت‌هایی که ممکن است نسبت به این حرکت عظیم انجام شود ایجاب می‌کند دست اندرکاران این حادثه عظیم را قرائت کنند.

وی افزود: روایت‌ها ممکن است توسط راویان مختلفی انجام شود و روایت‌ها مسیر مهم و دقیق دفاع مقدس را یک مسیر مهم جلوه دهد.

رئیسی گفت: در کار مقتدرانه سپاه در مورد عین الاسد چه روایت‌هایی شد؟ یک روایت دشمن داشت و یک روایت نیروهای مسلح داشتند، اگر در طول تاریخ نگاه کنید حوادث و رویدادها روایت‌هایی مختلفی داشتند گاهی روایت‌ها تحریف شده است، مثلاً عاشورا روایت‌های مختلفی دارد، یک روایت، روایت یزیدیان است که می‌گوید عده‌ای خارجی شورش کردند، و روایت دیگر روایت حضرت زینب و امام سجاد است که تمام جزئیات را می‌گوید.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: این مرکز پژوهشی دفاع مقدس مسئولیت مهمی دارد اینکه دفاع مقدس را برای نسل‌های بعدی روایت کند اصل مهمی است، دشمن امروز برای گسترش جهل و عدم تعقل و عدم تحلیل از ناحیه افراد جامعه در اقصی نقاط عالم دنبال تحلیل مخدوش است، این روایت مخدوش برای این است که نمی‌خواهند جوامع بشری حقیقت جنگ تحمیلی را بداند.

وی ادامه داد: ۳۰ هزار کیلومتر از سرزمین کشور ما مورد اشغال قرار گرفت و اینجا حق دفاع فردی و مشترک و دفاع از سرزمین خودش در تمام قوانین بین الملل به رسمیت شناخته شده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: باید این شرایط درست ترسیم شود و معلوم شود صدام در این میدان یک آدم است اما کشورهای مختلفی به صدام از نظر اطلاعاتی، سیاسی، اقتصادی، تسلیحاتی و رسانه‌ای کمک بسیار کردند.

رئیس قوه قضائیه گفت: چرا سازمان ملل متحد در زمان خود نسبت به اعلام متجاوز در جنگ ایران و عراق اقدام نکرد؟ چرا سازمان ملل در زمان خودش متجاوز را ممانعت از تجاوز نکرد؟

وی گفت: چرا این نهادها اجازه ندادند که قطعنامه و بیانیه‌هایی که لازم است در زمان خودش برای جلوگیری از تجاوز منتشر نشود؟ چرا نه تنها به وظایف خود عمل نکردند بلکه به آنها کمک کردند. کشورهای عربی باید پاسخگو باشند چگونه برخی از آنها که مورد تجاوز صدامیان قرار گرفتند خود به وظایفشان عمل نکردند.

رئیسی بیان کرد: جامعه باید حقوقدان و حقدان باشد، جامعه حقوقی دنیا باید امروز مطالبه کند و حق طلبی مردم ایران را طلب کند.

رئیس قوه قضائیه گفت: پیگیری مطالبات حقوقی یک اراده شرعی، عقلانی و انسانی است. اراده‌ای که بعد از ۲۲ بهمن آزاد شده است می‌خواهد مستقل باشد اما اراده دیگری اجازه نمی‌دهد و برای این است که می‌گوئیم ۸ سال جنگ تحمیلی جنگ بین اراده‌ها است، این ۸ سال برای این بود تا نظام اسلامی شکل نگیرد.

وی گفت: باید برای نسل‌ها روشن شوند میدان دفاع مقدس میدان رسوایی نظام سلطه است، هر نفسی که بچه‌های ایثارگر ما می‌کشند استیصال سلطه طلبان است. آلمان، فرانسه و انگلیس باید جواب دهند که چگونه مدعی جلوگیری از جنگ با سلاح شیمیایی هستند در حالی که خودشان به صدام سلاح شیمیایی می‌دادند.

رئیسی بیان کرد: راویان صادق دفاع مقدس باید صحنه‌هایی را که دیدند بگویند تا در این روایت‌ها تحریف ایجاد نشود.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: امروز جاهلیت مدرن به سه چیز مسلح است؛ یک مسلح است به سلاح علم و فناوری، دو امپراطوری رسانه‌ای گسترده‌ای دارد و سوم قدرت‌هایی هستند که جاهلیت مدرن را در جهان ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: جاهلیت مدرن به این معنی نیست که افراد به کلاس درس نروند به این معنی است که افکار آنها را مسموم کنند.

رئیسی خاطرنشان کرد: جامعه تحریف نمی‌خواهد دانشجو و طلبه ما جایگاهی در حوزه دفاع مقدس پیدا کند و می‌خواهد تعریف خودش را از این ۸ سال داشته باشد اما باید ما شیطنت‌ها و ظلم آنها را بیان کنیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: صدام در این جنگ مباشر است اما باید شرکای جرم معرفی شود و معلوم شود که چه افرادی به صدام کمک کردند.

وی گفت: اگر بخواهد کیفرخواستی تنظیم شود و در این کیفر خواست تمام جرایم آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای سلطه تنظیم شود یک کیفر خواست بلندی می‌شود.

رئیسی بیان کرد: ما به عنوان دستگاه قضائی همان طور که در برابر تمام پرونده‌ها مسئولیت داریم در مورد این پرونده بزرگ هم مسئولیت داریم، البته ممکن است به دلیل نظام سلطه آن محکمه عادلانه وجود نداشته باشد.

رئیس قوه قضائیه گفت: بسیار مهم است که حقوقدانان مستندات حقوقی این جنایات را ذکر و ترسیم کنند. سوال این است که حقوقدانان عالم در برابر ترور شهید سلیمانی که آمریکا و ترامپ رسماً اعلام می‌کند که ما دستور ترور این فرد را داده‌ایم چه می‌خواهند کنند؟

وی گفت: شما از هر فردی در منطقه سوال کنید که ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی چه کسانی هستند، می‌گویند این افراد قهرمان مبارزه با تروریسم هستند و بعد شمایی که ادعا می‌کنید اهل ترور نیستید قهرمانان ملی مبارزه با تروریسم را ترور می‌کنید و اسم خودتان را هم انسان می‌گذارید؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)