علت تلف شدن ماهیان در ساحل عسلویه نشت مواد نفتی به دریا است


علت تلف شدن ماهیان در ساحل عسلویه نشت مواد نفتی به دریا است

بوشهر- ایرنا- سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: براساس پی‌گیری‌های انجام شده و اعلام مدیر شیلات منطقه کنگان و عسلویه حجم زیادی از گونه تن ماهیان (زرده و هور) سطح زی سواحل عسلویه و نخل تقی این استان براثر نشت مواد نفتی و آلاینده‌های شیمیایی دچار مسمومیت و تلف شده‌اند.

بهزاد حیدری روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون علت و چگونگی نشت مواد نفتی و شیمیایی به دریا در این منطقه در دست بررسی است .

وی اضافه کرد: در این ارتباط نمونه برداری برای ارسال به مراکز آزمایشگاهی برای تشخیص علل و عوامل وقوع این حادثه انجام شده‌است.

حیدری ادامه داد: به دلیل پراکندگی مرگ و میر این ماهیان در ساحل عسلویه و نخل تقی برآورد دقیق از میزان این آبزیان تلف شده وجود ندارد.

وی اظهار کرد: توسعه و گسترش مراکز شیمیایی و پتروشیمی مرگ و میر و انقراض آبزیان را به دنبال داشته و همیشه مجموعه شیلات نسبت به این امر معترض بوده‌است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: هرچند این اداره کل نسبت به موضوع آلودگی عوامل شیمیایی و صنعتی در استان بوشهر هشدار داده اما همچنان اقدام موثر و بازدارنده‌ای در این زمینه صورت نگرفته است و همچنان مرگ و میر آبزیان در سواحل این استان بویژه سواحل جنوبی رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: از مسئولان ذیربط در استان بوشهر و کشور انتظار می‌رود با اتخاذ تدابیر موثر و پیشگیرانه علمی و بازدارنده‌ در این زمینه این معضل را برطرف کنند تا این منابع که جزو انفال عمومی و متعلق به نسل‌های آینده است این‌ چنین نابود نشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید