نسخه‌نویسی الکترونیک در تمام مراکز درمانی تامین اجتماعی اجرا شد


نسخه‌نویسی الکترونیک در تمام مراکز درمانی تامین اجتماعی اجرا شد

ارومیه- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به حذف دفترچه‌های کاغذی این سازمان و با هدف توسعه خدمات الکترونیک، طرح نسخه نویسی الکترونیک در 12 مرکز درمانی تامین اجتماعی و پنج هزار مرکز طرف قرارداد به این طرح مجهز شده و خدمات ارائه می‌دهند.

صادق اسمعیل‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۲ مرکز درمانی شامل بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی امام رضا (ع)، پلی کلینیک حضرت فاطمه (س) و پلی کلینیک حضرت ولی عصر (عج) در ارومیه، پلی کلینیک سلماس، درمانگاه های تخصصی شهید باکری و حضرت فاطمه (س) میاندوآب، درمانگاه خاتم الانبیای خوی، درمانگاه های نقده و بوکان، بیمارستان فجر و درمانگاه عمومی ماکو و دی کلینیک مهاباد است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی با پنج هزار و ۷۰۰ مرکز درمانی و تشخیصی طرف قرار داد است، گفت: از این تعداد نیز حدود ۹۰ درصد به صورت نسخه نویسی الکترونیک فعال هستند و خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: این امر با هدف حذف دفترچه‌های درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در همه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان صورت گرفته است.

اسمعیل‌زاده بیان کرد: متقاضیان می‌توانند در همه ساعات شبانه روز با مراجعه به سایت الکترونیکی https:// eservices.tamin.ir از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: اپلیکیشن /mytamin/ قابل دریافت از سایت سازمان تامین اجتماعی بوه و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی است.

وی گفت: پزشکان موظف هستند که نسخه الکترونیک صادر می‌کنند و اگر امکانات نداشته باشند و به سیستم الکترونیک مجهز نشده باشند، می‌تواند با سربرگ خود نسخه صادر کنند و خدمات لازم در این صورت به بیمه شده ارائه می‌شود.

الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعه‌های حضوری از جمله اهداف و برنامه‌های مهم تأمین اجتماعی آذربایجان‌غربی است.

بیمه تامین اجتماعی یکی از سازمان‌های بیمه‌گر است که در کنار بیمه سلامت، عنوان بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر کشور و استان‌های مختلف را در اختیار دارد.

هم اکنون یک بیمارستان، یک دی کلینیک، سه پلی کلینیک، پنج درمانگاه تخصصی مختص سازمان تامین اجتماعی در آذربایجان‌غربی فعال است و به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می‌کند.

در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم آذربایجان‌غربی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند و از خدمات شعب و کارگزاری‌های این بیمه بهره‌مند می‌شوند، ۳۸۰ هزار نفر از این تعداد جزو بیمه شدگان اصلی هستند و مابقی را بیمه شدگان تبعی یعنی خانواده‌های آنها تشکیل می‌دهد.

این تعداد در بخش‌های بیمه شدگان اجباری، مشاغل آزاد، اختیاری و توافقی تقسیم بندی شده که حق بیمه پرداخت می‌کنند و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

۵۵ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که جمعیتی بالغ بر ۴۲ میلیون نفر را شامل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی