چگونه مشکل فوکوس نکردن دوربین آیفون‌های اپل را برطرف کنیم؟


چگونه مشکل فوکوس نکردن دوربین آیفون‌های اپل را برطرف کنیم؟

قطعا یکی از دلایل مهم فروش گوشی‌های آیفون، به کیفیت دوربین آن‌ها بازمی‌گردد. با عرضه مدل‌های جدید گوشی‌های اپل، توانایی‌های دوربین آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. این توانایی‌ها شامل ضبط جزئیات بیشتر، زوم بهتر و همچنین ضبط پیکسل‌های بیشتر توسط لنز واید این گوشی‌ها می‌شوند. حالت شب دوربین گوشی‌های آیفون نیز شگفت‌انگیز است. حال شاید گاهی اوقات با مشکل...

قطعا یکی از دلایل مهم فروش گوشی‌های آیفون، به کیفیت دوربین آن‌ها بازمی‌گردد. با عرضه مدل‌های جدید گوشی‌های اپل، توانایی‌های دوربین آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. این توانایی‌ها شامل ضبط جزئیات بیشتر، زوم بهتر و همچنین ضبط پیکسل‌های بیشتر توسط لنز واید این گوشی‌ها می‌شوند. حالت شب دوربین گوشی‌های آیفون نیز شگفت‌انگیز است. حال شاید گاهی اوقات با مشکل فوکوس نکردن دوربین آیفون خود نیز مواجه شوید. در این صورت با تصاویری تار روبه‌رو خواهید شد. در ادامه قصد داریم تا به راه‌کارهای رفع این مشکل بپردازیم.

راه‌کارهای رفع مشکل فوکوس نکردن دوربین گوشی‌های آیفون

1. بررسی‌های اولیه

پیش از اینکه این موضوع را از دید نرم‌افزاری بررسی کنیم، بیایید تا ابتدا نگاهی به سخت‌افزار گوشی بیندازیم.

لنز دوربین را با یک پارچه نرم میکروفیبر تمیز کنید. همچنین مطمئن شوید که لنز دوربین، خش‌ نخورده باشد.نگاهی دقیق به لنز گوشی انداخته و مطمئن شوید که کاملا تمیز است و گِل و موارد این‌چنینی بر روی آن وجود ندارند.از یک اپلیکیشن دوربین دیگر استفاده کنید و ببینید که آیا بازهم مشکل پابرجا است یا خیر؟سعی کنید که از فواصل مخالف، بر روی سوژه موردنظر فوکوس کنید. اگر دوربین بیش از حد به سوژه شما نزدیک باشد، آنگاه به دلیل محدودیت‌های فناوری و نه خرابی دوربین، نمی‌تواند به‌درستی فوکوس کند. بنابراین باید حداقل فاصله کانونی دوربین خود را رعایت کنید.سعی کنید بدون محافظ گوشی، عکاسی کنید. شاید محافظ دستگاه مانع دید کامل دوربین آن شده باشد.آیفون خود را ریستارت کنید.چگونه مشکل فوکوس نکردن دوربین آیفون‌های اپل را برطرف کنیم؟

2. فوکوس دستی

شاید اپلیکیشن دوربین گوشی شما به دلایلی همچون نورپردازی، خود سوژه، پس‌زمینه و … در زمینه فوکوس کردن با مشکلاتی مواجه شود. در چنین مواردی باید خودتان به‌صورت دستی این کار را انجام دهید.

اپلیکیشن Camera را باز کرده و سپس دوربین را به سمت سوژه موردنظر بگیرید.بر روی مکانی که می‌خواهید فوکوس بر روی آن صورت گیرد، ضربه بزنید.در ادامه کادری زرد رنگ ظاهر شده و بدین ترتیب می‌توانید بفهمید که قرار است بر روی کدام نقطه، فوکوس شود.تصویر را ضبط کنید.چگونه مشکل فوکوس نکردن دوربین آیفون‌های اپل را برطرف کنیم؟این مطلب را نیز بخوانید: چگونه مشکل ریستارت شدن مکرر آیفون خود را حل کنیم؟

3. نوردهی خودکار و فوکوس خودکار را قفل کنید

هنگامی‌که با استفاده از اپلیکیشن Camera مشغول عکاسی هستید، آنگاه در هنگام ضبط تصویر، فوکوس و نوردهی به‌صورت خودکار تعدیل می‌شوند. اگر دوربین گوشی شما در زمینه فوکوس کردن چندان ثبات نداشته باشد، آنگاه باید نوردهی و فوکوس را بر روی نقطه موردنظر قفل کرده و سپس عکس‌برداری کنید.

دوربین را به سمت سوژه موردنظر بگیرید.صبر کنید تا بر روی سوژه موردنظر، فوکوس شود.انگشت خود را بر روی نمای دوربین نگه داشته تا پیغام “AE/AF Lock” بر روی نمایشگر، نشان داده شود.هنگامی‌که نوردهی و فوکوس قفل شد، آنگاه باید تصویر خود را ضبط کنید.چگونه مشکل فوکوس نکردن دوربین آیفون‌های اپل را برطرف کنیم؟

4. از یک سه پایه استفاده کنید

گوشی‌های آیفون از فناوری ثابت کننده تصاویر (Image Stabilization) برخوردار بوده و مثلا اگر بخواهید که از یک ماشین در حال حرکت فیلمبرداری کنید، آنگاه دوربین این گوشی‌ها می‌تواند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد، هر چند که این ویژگی در زمینه عکاسی در دسترس نیست. اگر تصاویر ضبط شده شما تار می‌شوند، آنگاه بهتر است که با استفاده از یک سه پایه، دوربین را در جای خود ثابت کنید. جهت عکاسی از اشیای متحرک، ثابت نگه داشتن گوشی یکی از واجبات است.

چگونه مشکل فوکوس نکردن دوربین آیفون‌های اپل را برطرف کنیم؟

5. از سوژه خود دور و سپس به آن نزدیک شوید

گاهی اوقات مشکلات فوکوس کردن به این دلیل رخ می‌دهند که دوربین نمی‌داند باید بر روی کدام سوژه تمزکز کند. در چنین مواقعی، تغییر زاویه دوربین می‌تواند راه‌گشا باشد.

دوربین را به سمت سوژه موردنظر خود بگیرید.به آرامی از سوژه فاصله بگیرید.به دوربین فرصت دهید تا فوکوس کند.اکنون به سوژه نزدیک‌تر شوید.به دوربین فرصت دهید تا بر روی سوژه فوکوس کند.تصویربرداری کنید.این مطلب را نیز بخوانید: چگونه مشکل داغ شدن آیفون و آیپد خود را حل کنیم؟

6. به پشت گوشی ضربه بزنید

این ترفند در مواقعی واقعا برای کاربران آیفون 6 جواب می‌داد، اما فارغ از مدل گوشی شما، در هر صورت امتحان آن ضرری نخواهد داشت.

گوشی خود را به پشت برگردانید.چند بار با استفاده از انگشت خود، به‌آرامی به پشت گوشی ضربه بزنید.گوشی را ریستارت کرده و سپس به عکاسی بپردازید.

7. تنظیمات گوشی را ریست کنید

شاید ریستارت کردن بتواند بسیاری از مشکلات گوشی شما را برطرف سازد، اما در هر صورت راه‌کاری جهت مقابله با همه مشکلات نیست. به همین دلیل در چنین مواقعی بهتر است که تنظیمات گوشی خود را ریست کنید (در این فرایند، هیچ داده‌ای را از دست نخواهید داد).

در آیفون خود باید اپلیکیشن “Settings” را اجرا کنید.به “General>Reset” بروید.“Reset All Settings” را انتخاب کنید.آیفون خود را ریستارت کنید.چگونه مشکل فوکوس نکردن دوربین آیفون‌های اپل را برطرف کنیم؟

8.بازگشت به تنظیمات کارخانه

در صورتی که راه‌کارهای بالا نتوانستند که برای شما کارساز باشند، آنگاه باید با استفاده از iTunes از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کرده و سپس گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. سپس با استفاده از فایل پشتیبان می‌توانید اطلاعات خود را بازگردانید.

نتیجه‌گیری

در بالا سعی کردیم که به راه‌کارهای رفع مشکل فوکوس نکردن دوربین گوشی‌های آیفون بپردازیم. گوشی‌های اپل، سخت‌افزار خوبی دارند، اما طبیعتا در مقابل مشکلات، آسیب‌ناپذیر نیستند. در نهایت هم اگر نتوانستید که مشکل خود را رفع کنید، آنگاه باید دستگاه خود را به یک متخصص و یا تعمیرکار نشان دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام