تهران از وجود دکل‌های مخابراتی اشباع شده است


تهران از وجود دکل‌های مخابراتی اشباع شده است

عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر تهران از وجود دکل‌های مخابراتی اشباع شده و ضرورت دارد سریعا از آشفتگی بوجود آمده در سیما و منظر شهر تهران جلوگیری شود.


عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر تهران از وجود دکل‌های مخابراتی اشباع شده و ضرورت دارد سریعا از آشفتگی بوجود آمده در سیما و منظر شهر تهران جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر گفت: شرکت ارتباط مشترک شهر از شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران است که سهم شهرداری تهران ۵۱ درصد و سهم اپراتور‌ها ۴۹ درصد است.

وی افزود: وظیفه اصلی این شرکت و فلسفه بوجود آمدن این شرکت ایجاد درآمد پایدار، ساماندهی دکل‌ها و نظم بخشیدن به سیما و منظر شهری است، اما متاسفانه شهرداری تهران بجای استفاده از توان کارشناسی و مدیریتی کارکنان رسمی خود در این حوزه، کارکنان شرکت‌های اپراتوری یا افراد خارج از شهرداری را بعنوان مدیرعامل منصوب کرده است که این عامل در طول ۲ سال اخیر بدلیل سوء مدیریت باعث تضییع حقوق شهرداری و بروز مشکلاتی شده است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: در دو سال گذشته حدود ٢ هزار مجوز نصب دکل در تهران صادر شد که بیشتر آن‌ها مربوط به اپراتور یکی از شرکت‌ها بوده و مدیرعامل وقت نیز از کارکنان آن اپراتور بوده است.

علیخانی افزود: کارگروه صدور مجوز نصب دکل که عضو شورای اسلامی تهران نیز در آن بعنوان ناظر عضویت دارد تبدیل به ۲ کارگروه اصلی و فرعی شده که تشکیل کارگروه صدور مجوز فرعی، غیر قانونی است؛ در حال حاضر تهران از وجود دکل‌های مخابراتی اشباع شده است و ضرورت دارد سریعا از آشفتگی بوجود آمده در سیما و منظر شهر تهران جلوگیری شود.

وی گفت: متأسفانه شرکت مذکور در خصوص جمع آوری دکل‌های غیر مجاز، براساس مصوبه ساماندهی در طول دوسال گذشته تا کنون هیچ اقدامی مؤثری انجام نداده است.

بیشتر بخوانید

ساختمان‌های بلندمرتبه به داشتن تجهیزات نصب دکل مخابراتی ملزم می‌شوند

وی بیان کرد: شهرداری تهران باید هر ساله بابت افزایش اجاره بها فضا‌های شهری در اختیار اپراتورها، اقدام کند که متاسفانه اپراتور‌ها از پرداخت اجاره بها در دوره مدیریت قبلی امتناع کردند و بنده موضوع را به هیأت کارشناسی ارجاع داده و پس از اعلام نظر توسط هیأت کارشناسی، اقدام به پرداخت کل اجاره بها تا سال ۱۴۰۰ کرده اند.

علیخانی تاکید کرد: باید در خصوص عقد قرارداد اجاره بها بر اساس ضوابط موجود در شهرداری، کلیه قرارداد‌های اجاره محل به سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران واگذار گردد زیرا به نظر می‌رسد این شرکت از وظایف اصلی محوله خود از لحاظ مالی و عملکرد اجرایی منحرف شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان