جایگاه 26 جدول طلاق برای زوج‌های زنجانی در کشور


جایگاه 26 جدول طلاق برای زوج‌های زنجانی در کشور

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: زنجان رتبه 26 طلاق در کشور را دارد.

بنا به اعلام روابط‌عمومی دادگستری‌کل استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی صبح امروز (۵ اسفندماه) در ستاد کنترل آسیب‌های اجتماعی که به صورت برخط با دکتر زنگانه مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تشکیل ستاد در راستای هم‌افزایی و هم‌پوشانی دستگاه‌های متولی در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی است و اقدامات انجام شده در این بخش کافی نیست، بایستی برنامه‌ریزی متناسب با آسیب‌های اجتماعی استان تدوین و اجرا شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی و اولویت‌ها در مراکز استان‌ها متفاوت است، افزود: استان زنجان در برخی از حوزه‌ها نسبت به سایر استان‌ها شرایط بحرانی ندارد. مثلاً در حوزه طلاق استان رتبه ۲۶ کشوری را دارد، بنابراین برای سال آینده با نظرخواهی اعضای ستاد آسیب‌ها و اولویت‌ها احصا شود.

این مسئول ادامه داد: مشخصه مهم جلسات ستاد کنترل آسیب‌های اجتماعی، خروجی موثر و اجرای مصوبات و برنامه‌ها بوده و تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از رشد آن مورد اهتمام ستاد قرار گیرد.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: ایمن‌سازی جوانان در برابر تهدیدات به خصوص تهدیدات فضای مجازی امری ضروری است و باید در حال حاضر کنترل جوانان با توجه به دسترسی آسان به فضای مجازی و تهدیداتی که از خارج کشور هدایت می‌شود، مورد توجه قرار گیرد، در غیر این صورت آثار مخرب و منفی بر روی جوانان خواهد گذاشت.

در این جلسه، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان نیز گفت: برای سال ۱۴۰۰ پانزده برنامه فوق‌العاده در حوزه پیشگیری از مرکز ابلاغ شده که با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در بازده زمانی مشخص اجرا خواهند شد.

محمد فتحی با بیان اینکه با پیگیری معاونت اجتماعی دادگستری استان و تلاش و همکاری اداره بهزیستی استان در سامانه تصمیم حوزه طلاق در ۱۱ ماهه سال ۱۴ درصد سازش داشتیم و در این بازه زمانی، تعداد ۲۰۱۶ زوج معادل ۳۶ درصد انصرافی از طلاق داشیم که آمار بسیارخوبی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تزیین غذا برای مدرسه و جشنواره غذای سالم