سلامتی 250 هزار ورامینی با اجرای طرح شهید سلیمانی پایش شد


سلامتی 250 هزار ورامینی با اجرای طرح شهید سلیمانی پایش شد

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان ورامین گفت: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون، سلامتی بیش از 250 هزار نفر از ساکنان شهر و روستاهای ورامین پایش و مورد بررسی قرار گرفت.

حسین کاغذلو روز سه‌شنبه در جلسه ستاد کرونا که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد، با اشاره به اینکه اجرای طرح بسیج محله محور موسوم به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از اول آذرماه امسال آغاز شده است، گفت: این طرح با مشارکت ۴۴۰ بسیجی آموزش دیده، سپاه پاسداران و شبکه بهداشت و درمان اجرایی شده و تاکنون با استفاده از توان ۱۸۰ پایگاه فعال، ۷۶ تیم همکار با شبکه بهداشت و ۲۴۱ تیم پایش طرح خانه به خانه، سلامتی ۲۵۰ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این ایام، نیروهای بسیج علاوه بر توزیع ۴۶۲ بسته معیشتی بین نیازمندان، ۵۲۲ نفر از افراد مشکوک را به شبکه بهداشت ارجاع داده، ۳۰۰ مکان عمومی را ضدعفونی کرده و ۴۶۰ بسته بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع کرده‌اند.

کاغذلو افزود: در زمان اجرای طرح شهید سلیمانی، عوامل شبکه بهداشت هزار و ۸۱۰ مورد تست کرونای «رپید» (تست سریع) انجام داده‌اند که از این تعداد ۱۸۹ مورد مثبت بود.

وی با اشاره به رهگیری ۲ هزار و ۶۰۷ نفر طی زمان اجرای طرح شهید سلیمانی، از اجرای هزار و ۸۳۱ مورد تست PCR توسط مراکز منتخب خبر داد و افزود: طی این مدت، ۴ هزار و ۹۸۵ نفر به مراکز منتخب مراجعه و خدمات لازم را دریافت کردند.

فرماندار ورامین افزود: به منظور بررسی وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی واحدهای صنفی از زمان اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون، ۶ هزار و ۲۳۲ مورد بازرسی از مناطق مختلف شهرستان صورت گرفت که این بازرسی‌ها به صدور هزار و ۸۴ مورد اخطار و ۳۵ مورد پلمب منجر شد.

وی همچنین از گندزدایی ۱۷ مکان عمومی، ویزیت ۱۳۴ نفر در منزل و ارجاع ۷ نفر به بیمارستان توسط تیم مراقبت در منزل خبر داد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس