واردات موز تسهیل شد


واردات موز تسهیل شد

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بر اساس مصوبات جلسه روز گذشته کارگروه ستاد تنظیم بازار، برای تنظیم بازار موز در ایام پایانی سال، با واردات این محصول در ازای صادرات سایر محصولات کشاورزی مجازی ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در قبال ارز متقاضی/ اشخاص و یا از محل سایر ارزهای مجاز(ارز غیر) امکان پذیر شد. این در حالی است که از اردیبهشت ماه...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بر اساس مصوبات جلسه روز گذشته کارگروه ستاد تنظیم بازار، برای تنظیم بازار موز در ایام پایانی سال، با واردات این محصول در ازای صادرات سایر محصولات کشاورزی مجازی ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در قبال ارز متقاضی/ اشخاص و یا از محل سایر ارزهای مجاز(ارز غیر) امکان پذیر شد.

این در حالی است که از اردیبهشت ماه امسال واردات موز به دلیل محدودیت های ارزی به نوعی ممنوع و در ادامه واردات آن مشروط به صادرات سیب شده است.

در میانه بهمن ماه، قیمت هر کیلو موز وارداتی در خرده فروشی های سطح شهر تهران به ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان رسید. بر اساس گزارش مرکز آمار از تغییر قیمت کالاهای خوراکی، در دی ماه امسال قیمت هر کیلو موز در دی ماه پارسال به طور متوسط ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان بوده است که در همین ماه در سال جاری به متوسط قیمت ۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده و افزایش ۱۴۰.۳ درصدی داشته است.

«سید روح اله لطیفی» اظهار داشت: ثبت سفارش برای واردات موز همچنان ممنوع است اما برای کاهش التهابات بازار در شرایط فعلی مقرر شده تا با تامین ارز از محل صادرات سیب، واردات این محصول افزایش یابد.

وی با بیان اینکه پیش از این صادرکنندگان سیب می توانستند در ازای هر سه کیلو صادرات، یک کیلو موز وارد کنند، خاطرنشان کرد: با تصمیم اتخاذ شده صادرکنندگان سیب می توانند اقدام به واردات موز کنند یا واردکنندگان با استفاده از ارز صادراتی این گروه از صادرکنندگان اقدام به وارد کردن موز کنند.

به گفته وی، به این ترتیب موزهایی که تاکنون مجوز ترخیص نداشتند می تواند به کشور وارد شود.

به گزارش ایرنا، موز کالایی مورد نیاز برای مردم است اما از اقلام اساسی مصرفی محسوب نمی شود که با قرار گرفتن در گروه هفت کالایی، به دلیل محدودیت‌های ارزی موجود در کشور به این گروه ارز تخصیص داده نمی شود و ثبت سفارش آن از اردیبهشت ماه ممنوع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه