سفرکردگان به خوزستان در خراسان شمالی غربالگری می‌شوند


سفرکردگان به خوزستان در خراسان شمالی غربالگری می‌شوند

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شهروندان این استان که در ایام اخیر به استان خوزستان سفر کرده باشند باید به مراکز 16 ساعته تست‌گیری کرونا مراجعه کنند تا از آنان نمونه گرفته شود.

دکتر سیداحمد هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از افرادی که به خوزستان سفر کرده اند می خواهیم برای سلامت خود، خانواده و اطرافیان خود، حتما برای دادن تست کرونا اقدام کنند.

وی افزود: اگر تست اولیه این افراد مثبت شود در مرحله بعدی برای تشخیص قطعی اینکه به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی مبتلا شده اند یا نه در تهران مورد سنجش مجدد قرار گرفته و در صورت داشتن کرونای انگلیسی بستری خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ بیماری که کرونای انگلیسی داشته باشد در استان شناسایی نشده است و در مراکز درمانی نیز بیمارانی با مشخصات کرونای انگلیسی نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با ابراز نگرانی از عادی شدن بیماری کووید ۱۹ در نگاه مردم تاکید کرد: موارد ابتلای جدید حاکی از آن است که وضعیت استان ما به لحاظ شیوع کرونا همچنان شکننده است و با غفلت مردم هر آن می تواند وضعیت ما بدتر شود.

دکتر هاشمی افزود: بحران کرونا تمام نشده است و نباید مردم عادی انگاری کنند و همین عادی انگاری موجب شده است شمار بستری های روزانه کرونایی در استان رو به افزایش بگذارد و این امر متاسفانه نشان دهنده کاهش حساسیت مردم در زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان، گفت: هم اکنون ۱۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان شمالی بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: درخواست ما از شهروندان همچنان استفاده از ماسک، محدود کردن حضور و شرکت خود در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

اکنون به جز شهرستان های راز و جرگلان و گرمه، که رنگ آبی دارند، ۶ شهرستان دیگر خراسان شمالی در شرایط زرد شیوع کرونا هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو