راهیان نور ابزاری فرهنگی و هنری برای مقابله با جنگ نرم است


راهیان نور ابزاری فرهنگی و هنری برای مقابله با جنگ نرم است

بروجرد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: راهیان نور ابزاری فرهنگی و هنری برای مقابله با جنگ نرم است و این اثر فرهنگی باید روز به روز گسترش و توسعه داده شود.

محمد مهر افزون روز سه شنبه در آغاز اردوی دانش آموزی راهیان نور در بستر شبکه ی شاد که در گلزار شهدای بروجرد برگزار گردید، افزود: اردوی راهیان نور یک بستر ارزشمند فرهنگی و تربیتی است، غایت نهایی انجام کاروان راهیان نور چه در بستر مجازی و چه حضوری آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی اظهار داشت: راهیان نور ابزاری فرهنگی و هنری برای مقابله با جنگ نرم است و این اثر فرهنگی باید روز به روز گسترش و توسعه داده شود.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد ضمن اشاره به ۳۰۰ دانش آموزش شهید و ۴۵ شهید فرهنگی شهرستان بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموزان زائر راهیان نور در بستر شبکه ی شاد هستند و در راستای سند تحول بنیادین اردوی راهیان نور در قالب مجازی و حضوری یکی از اهداف اساسی و کلیدی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد ملت به ویژه دانش آموزان است.

مهر افزون ادامه داد: اگرچه در شرایط کنونی ویروس کرونا باعث عدم حضور دانش آموزان در مناطق جنگی شده ولی امروزه بستر مجازی را برای آنان فراهم می کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در آنها نهادینه شود.

وی اضافه کرد: ۲ محور عملیاتی راهیان نور در مناطق جنوب و غرب باید در بستر مجازی برای دانش آموزان فضاسازی شود تا با رشادت ها و جان فشانی های رزمندگان اسلام و شهدا آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد یادآور شد: در این اردوی مجازی اهداف اصلی اردوی راهیان نور که زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدا و رزمندگان اسلام، ازخودگذشتگی ها شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به زیبایی برای دانش اموزان به نمایش گذاشته می شود.

مهرافزون گفت: راهیان نور ظرفیت و بستر مهمی برای گسترش فرهنگ جهاد و شهادت و انتقال آن به نسل جوان است.

وی اظهار داشت: با بیان اینکه با گذشت ۴۲ سال هنوز شاهد مظلومیت شهدا هستیم و دشمن با تمام توان خود وارد شده و می‌خواهد این فرهنگ عاشورایی و شهادت طلبی را از ما بگیرد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به اینکه شهدا کمک کرده‌اند توطئه‌های دشمن نقش بر آب شود، افزود: دشمن در فضای مجازی و حقیقی به دنبال گرفتن این فرهنگ است اما هر روز این فرهنگ گسترش می‌یابد و امروز می‌بینیم شهدای مدافع حرم، امنیت و امر به معروف در جامعه سر بر می‌آورند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت