دفت پانک به آخر خط رسید/ Daft Punk منحل شد


دفت پانک به آخر خط رسید/ Daft Punk منحل شد

گروه دو نفره و فرانسوی دفت پانک به تازگی از انحلال گروه بعد از 28 سال خبر دادند تا طرفداران سبک آن‌ها برای همیشه دلتنگ یکی از نمادهای موسیقی مدرن باشند.

دفت پانک به آخر خط رسید/ Daft Punk منحل شد
صدای ایران- این گروه دونفره که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۳ در سبک الکترونیک آغاز کردند، خالق آهنگ‌های محبوب بسیار زیادی هستند. آن‌ها با انتشار ویدیویی در یوتیوب خود با نام Epilogue که بخشی از فیلم «الکتروما» (ساخته خود گروه) است از پایان کار خود خبر دادند. «کاترین فریزیر» ناشر قدیمی آن‌ها در مصاحبه با پیچفورک این خبر را تایید کرد اما از دلیل آن حرفی زده نشد.

«توماس بانگالتر» و «گای مانوئل دو همم-کریستو» در سال ۱۹۹۳ دفت پانک را در پاریس تاسیس کردند و طی زمان فعالیت خود موفق شدند ۵ آلبوم استودیویی منتشر کنند. اولین آلبوم‌ آن‌ها «هوم‌ورک» در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و با آهنگ‌های کلاسیک خود مانند Around the World و Da Funk توانستند به محبوبیت بسیار زیادی برسند.

آن‌ها در ادامه با انتشار آلبوم دوم خود «دیسکاوری» در سال ۲۰۰۱ برای اولین بار در لباس‌های ربات خود که به عنوان هویت بصری مخصوص آن‌ها شناخته می‌شود حضور پیدا کردند. آهنگ‌های One More Time و Harder, Better, Faster, Stronger از این آلبوم باعث شد بسیاری از طرفداران موسیقی از آن‌ها به عنوان سوپراستارهای جهانی این عرصه یاد کنند. محبوبیت آن‌ها در ادامه با انتشار آلبوم‌های «هیومن افتر آل»، «حافظه‌های دستیابی تصادفی» و آلبوم موسیقی فیلم «ترون: میراث» ادامه پیدا کرد.


در ادامه میلیون‌ها نسخه از آهنگ ‌Get Lucky که در آلبوم حافظه‌های دستیابی تصادفی قرار دارد در سراسر جهان فروخته شد و دو جایزه گرمی برای دفت پانک به همراه داشت. همچنین حافظه‌های دستیابی تصادفی که آخرین آلبوم رسمی آن‌ها است در سال ۲۰۱۴ موفق به دریافت جایزه بهترین آلبوم سال، بهترین آلبوم رقص / الکترونیک از ۵۶امین دوره جوایز سالیانه گرمی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟