کارشناس عراقی: راکت‌های به کار رفته در حمله به سفارت آمریکا متعلق به گروههای مقاومت نیست


کارشناس عراقی: راکت‌های به کار رفته در حمله به سفارت آمریکا متعلق به گروههای مقاومت نیست

یک کارشناس امنیتی عراقی گفت که راکت‌های استفاده شده در حمله به فرودگاه اربیل و منطقه سبز بغداد بسیار ابتدایی و متعلق به...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هیثم الخزعلی» کارشناس امنیتی عراقی امروز (سه شنبه) در واکنش به حمله راکتی شب گذشته به منطقه سبز بغداد، گفت که این حملات کار گروههای مقاومت نیست.

او به وبگاه المعلومه گفت که حمله راکتی اخیر به فرودگاه اربیل و همچنین حمله شب گذشته به سفارت آمریکا به وسیله سلاح‌های ابتدایی صورت گرفته است، در حالی که گروههای مقاومت مدت‌هاست دیگر از این راکت‌ها استفاده نمی‌کنند و سال‌هاست که از رده خارج شده‌اند.»

الخزعلی افزود: «در پشت صحنه این حملات، طرف سومی وجود دارد که با آمریکایی‌ها و همپیمانانشان در منطقه با ابزارهای عراقی همکاری می‌کند.»

او دو هدف را در ورای این حملات ذکر کرد و گفت: «هدف اول این است که تبلیغات سوء علیه مقاومت اسلامی صورت گیرد و بهانه لازم برای آمریکا جهت حمله به الحشد الشعبی را به این کشور بدهد؛ اما هدف دوم ایجاد مانع در توافق هسته‌ای ایران است.»

شبکه «المیادین» شب گذشته به نقل از خبرنگار خود در عراق در این خصوص نوشت که سه فروند راکت کاتیوشا به اطراف سفارت آمریکا برخورد کرده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تاکنون هیچ گروهی را مسئول حمله هفته گذشته به فرودگاه اربیل و حمله شب گذشته به منطقه سبز بغداد اعلام نکرده است.

انتهای پیام/م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها