هشدار معاون شرکت آب منطقه‌ای تهران به بهره برداران غیرمجاز


هشدار معاون شرکت آب منطقه‌ای تهران به بهره برداران غیرمجاز

تهران- ایرنا- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران در هشداری گفت: رفع تصرفات اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها و همچنین انسداد چاه‌های غیرمجاز با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا از شرکت آب منطقه ای تهران، احمدعلی قربانیان روز سه شنبه در هفتاد و یکمین کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی گفت: به منظور تحقق اهداف طرح احیا و تعادل بخشی باید مانع برداشت های غیر مجاز از آبخوان ها شویم که در این راستا انسداد چاه های غیر مجازی باید در اولویت قرار گیرد که حجم تخلیه بیشتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: در نظر است جهت تقویت اکیپ های گشت و بازرسی و همچنین انسداد چاه های غیر مجاز از چندین پیمانکار توانمند از نظر مالی و فنی استفاده کنیم تا به اهداف حفاظتی خود دست یابیم.

همچنین در ادامه "حمید شاهرخ نیا" مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای تهران با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای این طرح گفت: طبق برنامه باید یک هزار و ۴۰۰ حلقه چاه در طول سال جاری پر و مسدود شود که تاکنون یک هزار و ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز پر شده است.

وی در خصوص نصب کنتور هوشمند گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال باید ۵۲۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز نصب گردد که تا کنون ۴۳۵ دستگاه نصب شده است. در این میان امور منابع آب تهران بزرگ با تحقق ۱۸۱ درصدی برنامه خود بیشترین عملکرد را در میان امورهای تابعه داشته است.

مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی یادآور شد: همچنین تا ۲۵ بهمن سال جاری نیز از اضافه برداشت ۳۷ حلقه چاه مجاز جلوگیری به عمل آمده که با این اقدام از برداشت بی رویه ۳.۵ میلیون متر مکعب آب جلوگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز ۶۶ دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف وبرخورد قانونی لازم با متخلفین صورت گرفته است.

پوشش ۷۳ درصدی شبکه جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب

همچنین به گزارش ایرنا از اعلام امروز شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات فاضلاب این شرکت در منطقه یک تهران اعلام کرد: شاهد پوشش ۷۳ درصدی شبکه جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب در این منطقه هستیم.

تیمور علیزاده گفت: آبفای منطقه یک حدود ۱۲۲ هزار مشترک آب دارد که تقریبا ۷۳ درصد این انشعاب‌ها به شبکه فاضلاب وصل شده‌اند و انشعاب فاضلاب بقیه مشترکان نیز طبق برنامه در حال نصب است.

علیزاده افزود: تاکنون حدود ۱۰۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در محدوده آبفای منطقه یک شهر تهران اجرا شده و حدود ۴۰۰ کیلومتر شبکه نیز توسط شرکت فاضلاب در حال تکمیل است که قرار است در آینده نزدیک این میزان شبکه را تحویل بگیریم.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات فاضلاب آبفای منطقه یک با اشاره به اشراف کامل به گلوگاه‌های شبکه فاضلاب و اتخاذ تمهیدهای لازم برای جلوگیری از وقوع حادثه افزود: هم‌اکنون شاخص زمان رسیدگی به حوادث شبکه فاضلاب در این منطقه به ۵۰ دقیقه رسیده که زمان بسیار خوبی است.

وی یکی از چالش‌های مهم این شرکت در بخش فاضلاب را انفصالات موجود در شبکه دانست و افزود: این انفصالات ۱۰ کیلومتر از مجموع طول شبکه را شامل می‌شود که هم‌زمان توسط شرکت فاضلاب و آبفای منطقه یک در دست برطرف شدن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان