فرماندهان مرزی سردشت و سلیمانیه عراق تفاهمنامه همکاری امضا کردند


فرماندهان مرزی سردشت و سلیمانیه عراق تفاهمنامه همکاری امضا کردند

مهاباد- ایرنا- فرمانده هنگ مرزی سردشت گفت: با هدف حل و فصل مشکلات مرزی و ارتقای سطح توان طرفین برای ایجاد امنیت پایدار در مرزهای مشترک ایران و شمال عراق، تفاهمنامه همکاری با رمضان احمد الداودی فرمانده مرزبانی سلیمانیه عراق امضا شد.

سرهنگ وحید قویدل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این تفاهمنامه که در حاشیه نشست مشترک فرماندهان دو طرف در شهر "قلعه دیزه" عراق منعقد شد، طرفین بر افزایش تعامل و همکاری‌های دوجانبه برای رفع مشکلات مرزی تاکید کردند.

وی، هدف از امضای این تفاهمنامه را تلاش برای افزایش سطح همکاری‌ها و روابط متقابل بیشتر در راستای ایجاد امنیت پایدار و مطلوب در مرزهای ۲ کشور دانست و اضافه کرد: با توجه به تحرکات و نقشه‌های شوم دشمنان، ضرورت دارد سطح تعاملات طرفین افزایش پیدا کند.

فرمانده هنگ مرزی سردشت با بیان اینکه این تفاهنامه در ۶ بند مهم تدوین و به امضا ۲ طرف رسید، گفت: در این تفاهمنامه بر ضرورت گسترش و تحکیم روابط و همکاری‌های متقابل، رفع موانع اقتصادی در بازارچه‌های مرزی و ارتقای معیشت قانونی مرزنشینان تاکید شده است.

سرهنگ قویدل اضافه کرد: طرفین در این نشست همچنین موانع گسترش مبادلات تجاری در بازارچه مرزی کیله سردشت نیز بررسی شد که ضمن تاکید بر افزایش و رونق مراودات تجاری مقرر شد نشست تخصصی با حضور مسوولان گمرک ۲ کشور و فعالان اقتصادی منطقه در این زمینه برگزار شود.

وی افزود: نشست مشترک فرماندهان هنگ مرزی شهرستان سردشت با سلیمانیه عراق هر چند ماه یکبار جهت بررسی و تبادل نظر برای رفع موانع و مشکلات مرزی برگزار می شود که نشست اخیر در شهر قلعه دیزه عراق برگزار شد.

شهرستان مرزی سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر و ۶ دهستان و ۲۷۰ روستا با سه بخش ربط، مرکزی و وزینه است.

این شهرستان با کشور عراق ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد و دارای یک بازارچه مرزی است که سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از این بازارچه کالا به کشور عراق صادر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!