شهرداری اردبیل سال آینده 780 میلیارد ریال در امور فرهنگی هزینه می‌کند


شهرداری اردبیل سال آینده 780 میلیارد ریال در امور فرهنگی هزینه می‌کند

اردبیل - ایرنا - شهردار اردبیل توسعه فرهنگی و اجتماعی را مقدم بر توسعه عمرانی شهر دانست و اعلام کرد: شهرداری اردبیل برای سال آینده 780 میلیارد ریال برای توسعه و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی هزینه می‌کند.

به گزارش ایرنا ، حمید لطف‌اللهیان روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در بودجه سال جاری شهرداری اردبیل، ۲۸مییارد ریال برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی پیش‌بینی شده بود که این رقم در بودجه سال آینده با ۱۷۹ درصد رشد به ۷۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی بیان کرد: مدیریت شهری اردبیل همواره در ۶ سال گذشته انسان‌های توسعه یافته را بر شهر توسعه یافته ارجح دانسته و این هدف را دنبال کرده است.

شهردار اردبیل همچنین علت تاخیر در اجرای برخی پروژه‌های مشارکتی شهری را مشکلات فنی و مسائل مالی سرمایه‌گذاران دانست و گفت: شرایط عمومی اقتصادی جامعه در اجرای پروژه‌های مشارکتی شهرداری بسیار موثر بوده است.

وی بیان کرد: در بودجه امسال شهرداری اردبیل چهار درصد اعتبارات عمرانی برای اجرای پروژه‌های مشارکتی در نظر گرفته شده بود که این رقم در بودجه سال ۱۴۰۰ به ۳۶ درصد منابع عمرانی افزایش داده شده است.

لطف‌اللهیان، علت افزایش ۹ برابری بودجه پروژه‌های مشارکتی شهرداری اردبیل را شفاف سازی فرایند جلب و جذب سرمایه‌گذاران، دعوت عام از سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌های مشارکتی و اصلاح فرایندها و روش‌های واگذاری ذکر کرد و افزود: سال آینده شاهد رونق در اجرای پروژه‌های مشارکتی شهری در اردبیل خواهیم بود.

وی همچنین اظهارکرد: بودجه امسال شهرداری واقع‌بینانه تنظیم شده بود به طوری که بر اساس متمم لایحه بودجه امسال که چند روز پیش به شورای اسلامی شهر اردبیل ارائه شد، درآمد شهرداری ۴۰۰ میلیارد ریال بیشتر از برنامه پیش‌بینی محقق شده و به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسید.

شهردار اردبیل با اشاره به تنظیم لایحه بودجه سال آینده شهرداری اردبیل با ۱۰ هزار میلیارد ریال و تقدیم این لایحه به شورای اسلامی شهر در هفته گذشته گفت: این لایحه نیز با لحاظ قرار دادن شرایط کرونا تنظیم شده و با ادامه شرایط فعلی محقق خواهد شد.

وی خواستار تلاش همه ارکان شهرداری و شورای اسلامی شهر برای تحقق بودجه پیشنهادی شد و افزود: سرانه بودجه در لایحه پیشنهادی ۱۷ میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

لطف‌اللهیان، توسعه متوازن، در اولویت بودن امور عمرانی، اجرای پروژه‌های نیمه تمام، توجه به موضوعات اجتماعی و فرهنگی، اجرای طرح‌های ترافیکی و عمران شهری، توجه ویژه به زیباسازی فضای شهری و نیز اجرای پروژه‌های مشارکتی را از جمله ویژگی‌های بودجه پیشنهادی شهرداری اردبیل ذکر کرد.

وی اضافه کرد: ۶۲ درصد مبالغ پیش‌بینی شده در بودجه سال آینده شهرداری اردبیل در حوزه عمرانی و ۳۸ درصد نیز در امور جاری هزینه خواهد شد.

شهردار اردبیل همچنین گفت: در بخش عمرانی نیز ۶۴ درصد پروژه‌ها و هزینه‌ها در قالب اجرای پروژه‌های مشارکتی و ۳۶ درصد نیز در قالب سایر پروژه‌ها و ردیف‌ها پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه میزان پیشرفت فیزیکی پل قدس شهر اردبیل را ۸۵ درصد اعلام کرد و افزود: این پروژه که بزرگترین تقاطع غیر هم‌سطح شمالغرب کشور به شمار می‌رود، ۳۰ هزار مترمربع عرشه و یک هزار و ۶۰۰ متر طول عرشه دارد.

لطف‌اللهیان، علت تاخیر در اجرای این پروژه را وسعت ابعاد فنی و اجرایی، تنگناهای مالی شهرداری، نوسانات اقتصادی و شرایط آب و هوایی عنوان و اضافه کرد: امسال منابع مالی خوبی برای اجرای این پروژه تزریق شده است.

وی با اشاره به آغاز اجرای این پروژه مهم از حدود پنج سال پیش بیان کرد: در ابتدای کار، برای اجرای این پل ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه پیش‌بینی شده بود که این رقم با تعدیل نرخ اجرای پروژه در پنج سال گذشته افزایش یافته است.

شهردار اردبیل با تاکید بر این که شهر باید با برنامه‌ریزی دقیق، اجرای اصولی برنامه‌ها و نظارت منظم بر فرایند خدمات‌رسانی شهری برای زیست شهروندان مناسب‌سازی شود، گفت: شهرداری اردبیل با این هدف، شهر انسان‌محور را شعار خود انتخاب کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من