پایان 6 سال اختلاف بین دو طایفه در هرسین/ قاتل بخشیده شد


پایان 6 سال اختلاف بین دو طایفه در هرسین/ قاتل بخشیده شد

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه از پایان اختلافات و نزاع بین دو طایفه در هرسین با بخشش یک محکوم به قصاص خبر داد.

جبار تجری در گفت و گو با ایسنا، در تشریح این پرونده اظهارکرد: سال 1394 بین دو طایفه در یکی از روستاهای شهرستان هرسین درگیری و نزاعی خونین رخ می هد که کشته شدن یک نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر از هر دو طایفه را بدنبال دارد.

وی بااشاره به تبعات و پیامدهای منفی که این نزاع خونین به دنبال داشته، گفت: شدت این موضوع به حدی بود که آسیب و ضرر و زیان مالی فراوانی را به اهالی روستا، منازل و حتی دام ها و اراضی طرفین وارد کرد و آتش اختلافات و کینه ها نیز روزبروز گسترده تر می شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه اضافه کرد: در نهایت پس از تشکیل پرونده های اولیه و گزارش ضابطین دستگاه قضایی، فرد قاتل شناسایی شد و به قتل اعترف کرد.

وی یادآورشد: سرانجام برای قاتل پرونده، رای قصاص صادر شد و در دیوان عالی هم این رای به تایید رسید، اما بنا به درخواست خانواده قاتل و دادستان، این پرونده به شعبه 44 ستاد تالیف قلوب استان(سازش در قتل) به جریان افتاد تا در آن سازش ایجاد شود.

تجری اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی اعضای ستاد تالیف قلوب استان و کمک های فراوان حاج عباس عربی از مصلحین استان، آتش این اختلافات فروکش کرد و با رضایت خانواده مقتول، آرامش به منطقه بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: خانواده مقتول در روزهای اخیر رضایت بی قید و شرط خود را نسبت به متهم در دفترخانه ثبت اسناد، ثبت کردند و دوباره آرامش را به منظقه خود بازگرداندند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید