سازمان نظام صنفی رایانه‌ای چهارمحال و بختیاری تشکیل شد


سازمان نظام صنفی رایانه‌ای چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

شهرکرد- ایرنا- نخستین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای چهارمحال و بختیاری، روز سه‌شنبه برگزار شد و این سازمان صنفی فعالیت خود را در استان آغاز کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه در نشست انتخاباتی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان گفت: تشکیل این نظام در استان و مستقل شدن آن از سازمان نصر اصفهان از جمله خواسته‌های شرکت‌های فناوری اطلاعات و فروشگاه‌های کالا و خدمات رایانه‌ای در استان بود که به دلیل شیوع کرونا برگزاری این انتخابات با تاخیری یک‌ساله روبه‌رو شد.

الله‌کرم نصیری، تاسیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان را برای تسهیل روند اداری و صدور تأییدیه‌های مرتبط با اشتغال و کارآفرینی حوزه فناوری و آی‌تی لازم ضروری دانست و تصریح کرد: بیش از ۳۰ نفر از مدیران شرکت‌ها و فروشگاه‌های مرتبط با آی‌تی(IT) در نخستین دوره انتخابات سازمان صنفی استان حضور دارند که این موضوع امیدبخش است و با برگزاری انتخابات دوره‌های بعدی، افزایش اعضا و گسترش فعالیت‌ها نیز محقق خواهد شد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه بخش اصلی فعالیت‌های آی‌تی در کشور بر عهده بخش خصوصی است و این بخش توانسته است در چهار دهه اخیر با وجود تحریم‌ها نیازهای کشور را در این حوزه تأمین کند، گفت: رشد فعالیت‌های آی‌تی در ایران به طور متوسط هر ساله بالای ۱۷ درصد است و در حالی که بسیاری از صنایع کشور از سال ۹۷ به بعد با رشد منفی روبه‌رو شده‌اند اما صنعت آی‌تی(IT) توانسته است در مسیر توسعه همچنان شرایط رشد مثبتی را تجربه کند.

محمدباقر اثنی‌عشری افزود: با شیوع کرونا، ارزش فناوری اطلاعات در سطح ملی بیش از پیش شناخته شد و سهم آی‌تی از بازار با رشد فزاینده‌ای روبه‌رو شده است و پیش‌بینی می‌شود این سهم در مدت چهار سال آینده به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: بخش مهمی از تولید شغل در کشور بر عهده حوزه آی‌تیIT است و گسترش فعالیت‌های تخصصی در این حوزه توانسته است زمینه‌های مختلفی را برای کارآفرینی و کاهش درصد بیکاری فراهم کند.

به گزارش ایرنا، در نخستین دوره انتخابات سازمان نظام رایانه‌ای چهارمحال و بختیاری که در رسته فروشگاهی و شرکتی برگزار شد، ایمان مختاری فرد، فضل‌الله قاسمیان، امین اکبریان، غلامرضا رافعی و بهرام عباسی به‌عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و زهرا رئیسی و علی ستار به عنوان عضو علی البدل و بازرس انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حل این معما کار هر کسی نیست!!