استاندار خراسان جنوبی: انتقال آب از دریا مطالبه اصلی استان است


استاندار خراسان جنوبی: انتقال آب از دریا مطالبه اصلی استان است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مطالبه مهم و اصلی استان، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان است تا با اجرای آن شاهد توسعه هرچه بیشتر صنعت و کشاورزی باشیم.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری با اشاره به برگزاری همایش استانداران منطقه شرق کشور که با حضور استانداران خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد، افزود: یکی از مطالبات خراسان جنوبی از دولت در این سمینار، موضوع انتقال آب بود.

وی با تاکید بر شرایط تقریبا مشابه در استان‌های شرقی کشور تصریح کرد: زمانی که به عنوان ۶ استان، مطالباتی از دولت داشته باشیم، نفوذ بیشتری داریم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله و تشدید شرایط کم‌آبی در استان‌های شرقی کشور و از طرفی نیاز بخش‌های توسعه‌ای، اجرای انتقال آب از دریا بهترین گزینه است.

وی به افتتاح طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان اشاره کرد و گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس به سمت یزد در حال اجراست و ما نیز مطالبه خود را برای انتقال آب از دریای عمان مطرح کردیم تا زودتر شاهد اجرای آن باشیم.

ملانوری افزود: مطالبه استان، گزینه‌های انتقال آب از ۲ حوزه دریای عمان و خلیج فارس است که با اجرای آن شاهد توسعه هرچه بیشتر صنعت و کشاورزی باشیم.

وی آب را از اولویت‌های استان خراسان جنوبی برشمرد که باید به نحو احسن تامین شود.

استاندار خراسان جنوبی بازگشایی مرزها را از دیگر مطالبات استان در این همایش عنوان کرد و گفت: در زمینه جمع‌بندی مطالبات استان‌ها و فعالیت بیشتر مرزها، بازگشایی بازارچه‌ها نیز پیگیری‌ شد.

وی افزود: برای خراسان جنوبی، درخواست بازگشایی بازارچه‌های یزدان، دوکوهانه و گلورده را ارائه کردیم تا با فعالیت این بازارچه‌ها، کمک بزرگی به اشتغال و توسعه استان شود.

ملانوری گفت: هماهنگی و هم‌افزایی بین استان‌های همجوار در منطقه شرق می‌تواند بهره‌برداری از کریدورها، منابع، محورهای مواصلاتی، ظرفیت‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی، مرز به ویژه بندر چابهار را تسهیل کند.

نشست کارگروه استانی منطقه پنج کشور با حضور استانداران سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان و یزد بتازگی در فرمانداری چابهار برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل