همت بزرگی برای رفع کمبود فضاهای آموزشی البرز شکل گرفته است


همت بزرگی برای رفع کمبود فضاهای آموزشی البرز شکل گرفته است

کرج - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: همت بزرگ و اراده قوی برای رفع کمبود فضای آموزشی البرز شکل گرفته است که امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری البرز، محسن حاجی میرزایی در حاشیه نشست تخصصی با استاندار البر که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: در پی سفر هفته گذشته خود به البرز و شرکت در نشست شورای اداری این استان ، موضوع کمبود فضاهای آموزشی مطرح شد و ما مصمم به برگزاری نشست تخصصی با مسوولان این استان شدیم تا این موضوع را دقیق تر بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

وی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده در نواحی یک تا چهار کرج به خصوص در شهر فردیس که جزو این مجموعه است با مشکلات بیشتری مواجه هستیم، بنابراین مقرر شد با تمرکز بر این موضوع کار ساخت و ساز را در این مناطق سرعت بدهیم .

وزیر آموزش و پرورش از فعال بودن ۱۴ پروژه عمرانی در این مناطق خبر داد و تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد با تسریع فرایند ساخت و ساز، تا مهر سال ۱۴۰۰ این پروژه ها به بهره برداری برسند.

حاجی بابایی ادامه داد: بنابراین مدیرکل آموزش و پرورش البرز موظف شد تا آمار دقیق کمبود فضاهای آموزشی را به تفکیک دوره های تحصیلی تهیه و ارائه کند.

وی ادامه داد: بخشی از فضاهای آموزشی از طریق سازمان نوسازی مدارس تامین می شود اما عملیات احداث مابقی فضاهای مورد نیاز از طریق تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان نوسازی، خیرین مدرسه ساز و استانداری البرز آغاز خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: به جهت اینکه اعتبارات سازمان نوسازی برای احداث اولیه یک پرژه نیست بلکه به تعمیر و یا تخریب و بازسازی پروژه ها اختصاص دارد بنابراین مقرر شد با ظرفیت های موجود استانی ساخت پروژه هایی آغاز شود، سازمان نوسازی و خیرین نیز حمایت کنند تا این پروژه ها به انجام برسد.

حاجی میرزایی در ادامه با اشاره به ظرفیت های البرز گفت: این استان ظرفیت های خوبی دارد و در بخش های فعال اقتصادی در سطح کشور سرآمد و مراکز مهم اقتصادی در این آن فعالیت دارند.

وی ادامه داد: تمام بنگاه های اقتصادی می دانند که از لحاظ مصونیت های اجتماعی باید مشارکت کنند و چه امری مهمتر، خطیرتر و باارزش تر از احداث مدرسه است، به طور قطع بنگاه های تولیدی در این خصوص مشارکت خواهند کرد همچنین خیرین خوب و با انگیزه ای در استان البرز وجود دارند که علاقمند به امر مدرسه سازی هستند.

وی ادامه داد: ظرفیت های خوبی در قانون شوراهای آموزش و پرورش وجود دارد مانند عوارضی که از شهرداری ها دریافت می شود و قانونی که در روزهای اخیر مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که بر اساس آن در مناطقی که مسکن مهر ساخته می شود باید فضای آموزشی نیز پیش بینی شود بنابراین مجموعه این تدابیر دورنمای امیدبخشی را از آینده فضاهای آموزشی استان البرز ترسیم می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل