سرمایه گذاری 300 میلیارد ریالی دولت در مراکز درمانی بابل


سرمایه گذاری 300 میلیارد ریالی دولت در مراکز درمانی بابل

ساری - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت که دولت از زمان شیوع کرونا تاکنون 300 میلیارد ریال در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش ایرنا ، دانشگاه علوم پزشکی بابل هفت بیمارستان را در این شهرستان زیر پوشش دارد.

دکتر سید فرزاد جلالی روز سه شنبه در نشست خبری افزود که این میزان سرمایه گذاری برای تامین تجهیزات زیرساختی حیاتی مبارزه با ویروس کرونا انجام شده است.

وی گفت که در حال حاضر تمامی بیمارستان های کرونایی بابل مجهز به دستگاه سی تی اسکن و اکسیژن‌ساز هستند و بعضی از آنها به تانکر اکسیژن ساز مجهز شده اند که این امر خدمت رسانی به بیماران کرونایی را راحت تر کرده است.

او افزود : بابل تاکنون سه موج کرونایی را پشت سر گذاشته است که در پیک اول با ۵۲۰ بیمار کرونایی ،بیشترین آمار بستری را داشت.

دکتر جلالی آمار بستری در موج دوم را ۳۵۰ نفر اعلام کرد و گفت : در موج سوم هم تاکنون آمار بستری ها به ۲۵۰ نفر رسید اگر چه این موج در حال حاضر روند کاهشی از پیک را طی می کند و پیش بینی می شود که تا دو هفته دیگر از موج سوم خارج شود.

فوت ۵۳۲ بیمار کرونایی در بابل

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل آمار مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه را از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۵۳۲ نفر اعلام کرد.

وی گفت : در یک سال گذشته بیش از ۱۴۴ هزار بیمار در مراکز درمانی بابل ویزیت شدند که از این تعداد بیش از ۶۶ هزار نفر مشکوک به کووید ۱۹ بودند و از میان آنها هم ۱۰ هزار و ۱۴۳ نفر بستری شدند.

جلالی افزود : در یک سال گذشته ۸۵۰ کودک کرونایی در بیمارستان کودکان امیرکلا بستری شدند که از این تعداد سه بیمار کرونایی دارای بیماری زمینه ای خطرناک جان خودشان را از دست دادند.

تزریق واکسن به ۱۴۵ نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین گفت که ۱۴۵ تن از کادر درمانی بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه واکسن کرونا دریافت کردند.

وی افزود : حال عمومی تمامی کادر درمانی دریافت کننده واکسن کرونای اسپوتنیک روسی مساعد است و تنها پنج نفر دارای علائم تب بودند که بعد از ۲۴ ساعت بهبود یافتند.

جلالی اظهار داشت : بر اساس آخرین دستاوردهای علمی این واکسن روسی بیش از ۹۱ درصد اثر بخشی دارد و با این وجود اجباری برای تزریق آن به کادر درمانی نیست ، ولی اگر کسی علاقه مند به دریافت این واکسن نباشد از کادر درمانی به صورت کتبی باید به ما اعلام کند.

دکتر جلالی گفت : در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک اثربخش ترین راه پیشگیری و جلوگیری از گسترش ویروس کروناست و تا ۷۰ درصد جمعیت کشور ما اگر واکسن تزریق نکنند این بیماری از حالت اپیدمی خارج نمی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر برگزاری مراسم های دورهمی ، عروسی و عزا یکی از جدی ترین روش انتقال و گسترش این ویروس می باشد که انتظار می رود که مردم به طور جدی از برپایی این مراسم ها و دورهمی ها پرهیز کنند.

وی افزود : به صورت میانگین ۷۰ درصد بابلی ها از ماسک استفاده می کنندکه در مراکز شهرها این آمار بالاتر و در حاشیه شهرها آمار استفاده از ماسک کمتر می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی